Mijn moeder heeft sinds een paar weken het paardrijden weer opgepakt, na 30 jaar. Ze heeft er erg veel plezier in en is absoluut niet bang, gelukkig.Nu wil ze binnenkort mee op een buitenrit bij een manege, waar wij vaker met de familie gaan rijden. Ze is hier zelf nogal onzeker over, bang dat ze niet goed genoeg kan rijden. Nu wil ik haar wat oefeningen laten doen, die haar meer zelfvertrouwen geven, en voorbereiden op een buitenrit. Aangezien je bij een buitenrit toch ook slingerpaadjes neemt in galop, en een sprongetje neemt, lijkt me dit wel handig.
Ze beheerst de basisgangen netjes, zeker als je bedenkt dat ze er 30 jaar tussenuit is geweest. Ik had zelf al bedacht haar wat te laten slalommen om een paar pionnen, in stap en draf, om aan het slingeren gewent te raken. Verder wil ik haar een klein sprongetje laten maken.
Maar heeft iemand nog tips of oefeningen waarmee ik dit aan kan pakken? Om de houding en zit te verbeteren, en het zelfvertrouwen te vergroten. Het hoeven geen dressuurmatige oefeningen te zijn, het gaat hier puur om de buitenrit. De oefeningen gaan uitgevoerd worden met mijn superbrave Amo, dus je hoeft geen rekening te houden met het schrikgehalte tijdens de oefeningen

Kom maar op! Ik ben benieuwd wat jullie mijn mams gaan voorschrijven...