singel glijd naar voren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

singel glijd naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 19:10

Ik heb met mijn verzorghaflingertje een klein probleempje: de singel van haar zadel glijd naar voren. Ze heeft best een hangbuikje (ook als ze goed op gewicht is, waarschjinlijk doordat ze een aantal veulens heeft gehad) en daardoor gaat de singel vlak achter haar voorbenen zitten. ik leg het zadel altijd een handbreedte achter de kop van de schouder. Tot nu toe heeft ze dat bij al haar zadels (drie in totaal) gehad. Het probleem is nu dat ze zich bij haar nieuwe dressuurzadel stukloopt op de singel. Ik heb het idee dat ze tegen de gespen aankomt. Ik ga nog een langere singel proberen, maar dat is geen oplossing voor het naar voren glijden natuurlijk. Heeft er iemand een ideetje?

Chrissetje

Re: singel glijd naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:07

een zadel op maat gemaakt?
of een staartriem...

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:07

Dat het naar voren glijd komt door haar buik daar kan je niets aan doen. Wel kan je proberen een staartriem om te doen en een bontje om de singel.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 20:25

Het zadel zelf glijd niet, alleen de singel. ik denk dus niet dat een staartriem gaat helpen. Een bontje kan ik proberen, bedankt!

Op de longeerfoto in mijn profiel kun je wel goed zien hoe de singel ligt. Op de rijfoto's heb ik trouwens mijn oude zadel nog op, die paste niet helemaal goed. Ik zal vrijdag wel even een foto van mijn nieuwe zadel maken.