Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik ben het met de rest eens dat je voor de kiezen gewoon regelmatig een tandarts moet laten komen (maar dat zei je zelf ook al
) Je kan beter geen tandpasta gebruiken, omdat hier toch altijd iets van chemische zooi in zit. Het is niet natuurlijk in ieder geval, maar water is genoeg hoor 
Die verkopers keken me erg raar aan
Hij is echt enorm joh die tandenborstel! Ik hoop dat ie helpt

Marl1tje schreef:Ik vind het eerlijk gezegd echt onzin... waarom zou je... ooit een paard met een tandenbortsel gezien?![]()
Soms denk ik, wat schieten we weer ver door met bepaalde dingen en dit vind ik daar een voorbeeld van!
Gewoon eens in de zoveel tijd een tandarts erbij voor de haken en verder afblijven als je het mij vraagt...
Jooske schreef:Er is helemaal niks mis met het poetsen van de tanden van je paard hoor. Het is juist erg goed. Al het gras en voer wat vast kan komen te zitten tussen de tanden moet je regelmatig verwijderen omdat het anders kan gaan rotten. Hierdoor ontstaat er tandvlees ontsteking en dat is erg pijnlijk voor je paard. Ik poets de tanden van mijn paard 1x in de week gewoon met een normale tandenborstel en water. Ook kan je zo'n ragertje kopen om nog beter bij de hoekjes te komen. Ik heb het nu over de voortanden heIk ben het met de rest eens dat je voor de kiezen gewoon regelmatig een tandarts moet laten komen (maar dat zei je zelf ook al
) Je kan beter geen tandpasta gebruiken, omdat hier toch altijd iets van chemische zooi in zit. Het is niet natuurlijk in ieder geval, maar water is genoeg hoor
Succes![]()
Groetjes, Jooske.

LiNDz schreef:Marl1tje schreef:Ik vind het eerlijk gezegd echt onzin... waarom zou je... ooit een paard met een tandenbortsel gezien?![]()
Soms denk ik, wat schieten we weer ver door met bepaalde dingen en dit vind ik daar een voorbeeld van!
Gewoon eens in de zoveel tijd een tandarts erbij voor de haken en verder afblijven als je het mij vraagt...
Ben ik het mee eens
Paarden in het wild overleven immers evengoed zonder tandenborstel
. En het is zeker zo dat paarden in de natuur geen tandenborstel nodig hebben, maar paarden in de natuur hebben 101 kruiden en planten/bomen/struiken enz enz voor de hand om de zooi tussen hun tanden eruit te halen. Onze paarden kunnen dat niet alleen en hebben dus wat hulp van ons nodig
. Het ene paard zal er vast wel meer last van hebben dan het andere paard en je moet ook weer niet elke dag als een idioot die tanden gaan poetsen, maar er is niks mis mee het vastzittende gras en voer tussen die gleufjes weg te halen. Dat voorkomt alleen maar tandvleesontstekingen. Jooske schreef:De chemische rommel is slecht voor paarden, omdat ze daar niet tegen kunnen, wij spugen het uit, paarden echter niet. En het is zeker zo dat paarden in de natuur geen tandenborstel nodig hebben, maar paarden in de natuur hebben 101 kruiden en planten/bomen/struiken enz enz voor de hand om de zooi tussen hun tanden eruit te halen. Onze paarden kunnen dat niet alleen en hebben dus wat hulp van ons nodig
. Het ene paard zal er vast wel meer last van hebben dan het andere paard en je moet ook weer niet elke dag als een idioot die tanden gaan poetsen, maar er is niks mis mee het vastzittende gras en voer tussen die gleufjes weg te halen. Dat voorkomt alleen maar tandvleesontstekingen.
Marl1tje schreef:Ik vind het eerlijk gezegd echt onzin... waarom zou je... ooit een paard met een tandenbortsel gezien?![]()
Welshcobfan schreef:je kunt toch ook kindertandpasta gebruiken? dat hoef je ook niet uit te spugen en als je het voor een ienieminie kind kan gebruiken is het ook wel veilig voor paarden. Maar dat terzijde, ik zie mezelf echt niet de tanden van gwyn poetsen
Schokkend, maar waar . ArieLover schreef:Marl1tje schreef:Ik vind het eerlijk gezegd echt onzin... waarom zou je... ooit een paard met een tandenbortsel gezien?![]()
Ooit een paard uit het natuur een tandarts of hoefsmid zien hebben?
Of ohja; een ruiter op zijn rug? Dat is allemaal aangeleerd, dus waarom niet poetsen?
Iedereen moet het lekker zelf weten, de discussie over wel of niet natuurlijk is al zo vaak gevoerd, maar ik zie echt niet in waarom ik de tanden van een paard zou gaan poetsen...