Het is een heel verhaal, maar misschien hebben jullie nog wat ideeen..
Joey heeft 10 augustus een paar uur in de sloot gelegen (baggersloot), waarschijnlijk wel een nacht lang, er lag zo'n 2 centimeter dik, opgedroogd modder op zijn kont, zijn ogen werden al rood en hij wilde al opgeven. Uit nood is hij er met de trekker uitgehaald, met een band achter zijn kont en eentje via zijn schoft tussen zijn voorbenen. Hierbij is waarschijnlijk zijn schouder uit de kom getrokken. Dat hij uit de sloot was viel hij ook onmiddelijk om, hij is snel naar stal gebracht waar ze hem onder een warme douche hebben gezet en zijn gaan stappen met hem. Daarna is hij met een warme deken op weggezet. s'avonds heb ik hem met een regendeken op in de paddock gezet, het leek er op dat hij spierbevangen was. Op aanraden van de DA heeft hij neutradex en pijnstillers gekregen. Nu zo'n 3 weken later, loopt hij wel beter, maar je ziet nog duidelijk dat de spieren in zijn schouder "weg zijn gevallen". DA is inmiddels twee keer langs geweest en zegt dat het zeker drie maanden kan duren voordat hij weer langzaam aan wat kan doen, wel mag hij nog naar buiten zolang hij zichzelf maar niet forceert. Overdag staat hij nu op stal en s'avonds een paar uurtjes in de paddock, hij wil dan graag rennen en ploft meteen neer om te rollen. (wat volgens mij niet echt goed kan zijn met zo'n schouder, maar om hem nou 24/7 op stal te houden met de kans dat hij zich in zijn box vast rolt, vind ik ook niets) Ik wandel af en toe met hem door de polder, maar daar vind hij echt niets aan, heen weg wil hij niet lopen en terug loopt hij naast me te stuiteren. Weet er iemand nog iets wat ik misschien met hem kan doen, zodat ie zich ook maar iets minder hoeft te vervelen....
Alvast bedankt...