ik voel me niet prettig bij mijn instructrice in de les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

ik voel me niet prettig bij mijn instructrice in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 10:01

Ik rijd op het moment op een manege alweer bijna 5 jaar. Maar de laatste tijd gaat het soms niet zo goed tussen mijn instructrice aan mij, althans dat gevoel heb ik. Paar weken terug was het weer de eerste keer na de vakantie (we hebben dan gewoon les maar ik heb toen geen les gehad) Had ik echt niet fijn gereden, echt ik had het idee dat ik alles fout deed volgens haar, ik kreeg niet een keer te horen dat het goed was. Terwijl er toch dingen waar die goed waren!! Nou afgelopen week hadden ze gebeld dat ik eerder moest rijden maar ja ik kon gewoon niet en heb toen terug gebeld, en ik heb toen niet zo'n bepaald gesprek gehad, ze was vond ik moeilijk aan het doen, terwijl het niet hoefde. Toen heb ik de dag er na gereden, tussen de beginners en toen ging het weer kei super en echt ik had zoiets van heb je gemerkt dat ik het niet fijn vond of zow, kan best hoor. En ik heb ook echt lekker gereden. En nou kon ik de volgende week weer niet op de dag wanneer ik normaal zou moeten. Maar ja dat was geen probleem en zo. Dus ja dan heb ik zoiets nou als het zo gaat vind ik het echt heel leuk daar maar niet als ze zo "gemeen" tegen mij doet!!

Nou heb ik zelf al besloten samen met mijn ouders dat ik daar ga stoppen. Ik heb een verzorgpony Sugar waar ik al priveles op krijg en volgend jaar ga ik ook nog eens op Wisper rijden waar ik op concours mee ga. Vanaf Juni 2006 mag ik bij de ponyclub (heb nu nl. iets anders al op de tijden dat hun rijden, mocht nl. ook al eerder). Dus krijg ik alleen een half jaar nog priveles!!

Maar wat zouden jullie eigenlijk doen, als jullie mijn besluit niet wisten!!??
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-09-05 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onderwerp in titel gezet

bruine

Re: Wat moet ik er nu van denken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:11

als je niet tevreden bent met de lessen op de manege zou ik dat ten eerste is voorleggen aan je instructrice , daarna als je en verzorgpony hebt en de mogelijkheid om met deze pony bij een rijvereniging te gaan lessen zou ik dat zeker doen

Cassidy

Re: Wat moet ik er nu van denken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:14

Je moet er ook rekening mee houden dat ook je instructrice andere dingen aan haar hoofd kan hebben, en als ze kort en kattig tegen jou doet, dat het misschien niet zo is bedoeld. Soms komen dingen anders over dan de bedoeling is.
Als het een of twee keer zo is geweest, dan zou ik met daar verder geen zorgen over maken. En heb je er weleens aan gedacht dat ze zo tegen je doet om je te stimuleren beter je best te doen? In de beginnersgroep ging het goed, maar was dat ook een uitdaging voor je? In je normaler groep, worden daar moeilijkere dingen gevraagd?

Whisperke

Re: ik voel me niet prettig bij mijn instructrice in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 11:43

Nou het is wel vaker geweest dan 2x hoor en dat zelfs mensen van mijn groep zoiets hadden. Sow.. Stimuleren uuh neej. Het stomme is alleen dat ze me vaker de dingen omkeert. In onze groep moet je aan de teugel rijden ze hebben geleerd via de ontspanning nou pas moest ik de pony zowat dwingen toen had ik zoiets waar ben je mee bezig. En als ik zeg als ik het ergens niet mee eens ben, dan ben ik nog verder van huis en was het nou dan ook niet van plan dat tegen haar te zeggen, want er zijn veel dingen die ik anders zie en andere ook maar die vertel ik strax effe ik moet nl. naar school!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:45

Als ze niet konsekwent zijn, en je het er niet meer naar je zin hebt, zou ik idd iets anders gaan zoeken.
Verder bespeur ik bij jou een mate van kritiek die mij als lesgever ook niet zou zinnen. Ik hou niet van "ja, maar", mond dicht en rijden.
Als je daar niet tegen kunt, moet je het elders gaan zoeken.

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 13:40

Ik vind het zelf heel erg belangrijk dat het klikt met je instructrice.
Mijn eigen instructrice weet, intussen in de 5 jaar dat ik bij haar les, ook hoe ik in elkaar zit .

Je schrijft dat je intussen ook al privélessen krijgt met je verzorgpony.
Krijg je de privé lessen ook van haar of van iemand anders? En zo ja, hoe lang al? Misschien ben je dat te veel met elkaar aan het vergelijken.
Tijdens de manegeles rijden er meerdere mee en moet ze haar aandacht uiteraard verdelen en bij privé les, tja alle aandacht naar jou.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 14:37

Nou de priveles krijg ik nu nog niet zolang!!! Het is eerder altijd heel goed gegaan. Maar sinds dat ze veel klandisie heeft. Is ze echt zakelijk geworden. Wij betalen voor 50min les en pas hebben we maar 30 min gehad. Neej maar het probleem is de ene keer zegt ze dit de andere keer zegt ze weer wat anders okeej kan goed zijn maar op sommige momenten heb ik echt zoiets waar ben je mee bezig. Ik ben op een manege om les te krijgen en er iets van op te steken niet om afgezeikt te worden. Ze heeft haar lieverdjes en daar staat ze algemeen om bekend!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:02

Als ze haar voorkeur voor bepaalde klanten duidelijk laat blijken is ze niet professioneel bezig. En als je voor 50 minuten les betaald heb je recht op 50 minuten les.
Ik zou wat anders zoeken als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:46

Zo heb ik voorheen op een manege gereden met een instructeur die mij niet mocht. Het eerste halfjaar deed ik alles fout, kreeg wel eens een rare opmerking en kreeg de maffe paarden. Maar ik heb volgehouden bij hem en heb hem laten zien wat ik 'waard was' om maar zo te zeggen en dat hij mij niet zo makkelijk weg kreeg. Na 1 jaar ben ik toen gestopt omdat de paarden daar verkocht werden enz enz. Toch heb ik het dat laatste jaar erg leuk gehad met hem, hij was helemaal bijgekeerd leek wel. Maar als jij echt met tegenzin vanwege haar naar de manege gaat ben ik het eens met wat Cassidy zegt, als ze niet proffessioneel bezig is en jouw geld aan het weggooien is zou ik ook een andere manege gaan zoeken.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:07

Ophouden daar te lessen. Als het je ergens niet bevalt opstappen en ergens anders heen gaan.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:54

Cassidy schreef:
Als ze niet konsekwent zijn, en je het er niet meer naar je zin hebt, zou ik idd iets anders gaan zoeken.
Verder bespeur ik bij jou een mate van kritiek die mij als lesgever ook niet zou zinnen. Ik hou niet van "ja, maar", mond dicht en rijden.
Als je daar niet tegen kunt, moet je het elders gaan zoeken.

Ik vind dit een beetje kort door de bocht. Ik ben ook een echte "ja-marer" en dat is vaak omdat ik alle opties wil openhouden/uitproberen en zeer zeker wil weten dat ik iets op een bepaalde manier goed doe.
Ik zou zelf een jamaar van een lesser opvatten als een vraag voor meer uitleg of verduidelijking, als dat niet gegeven wordt, leer je toch maar de helft van wat je kan leren?

Voor TS: heel simpel, als jouw instructice je met een vervelend gevoel laat zitten (waardoor je misschien minder leert?) dan kun je beter een ander zoeken.
Je kan altijd melden bij haar hoe jij de lessen ziet om daar nog verandering in te brengen maar dat moet je wel willen..

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:32

Ik zou er over praten wat je dwars zit.
En als dit dan niet beter gaat dan zou ik bij iemand anders gaan lessen.