Vraag over BR sjabrak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

odilia

Vraag over BR sjabrak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 16:45

De eigenaresse van een bijrijpaard van mij had laatst een BR sjabrak gekocht, maar nadat ik had gereden kwam het zweet er vanaf de buitenkant eruit (je zag de zweetvlekker zeg maar) het is wel een tinker, die zweten over het algemeen meer dan andere paarden volgends mij.

De eigenaresse is naar de winkel toegegaan waar ze hem had gekocht, hun hebben de fabriek gebeld en die zei dan we hem eerst in de was moesten doen als hij het na 2 keer wassen het zweet er daarna nog uitkwam was het een fabrieksfout.

We hebben hem al 1 keer gewassen en na het rijden was het er nog, wel wat minder maar het paard zelf zweete ook minder.

Maar zonet heb ik een foto gezien van iemand die ook een BR sjabrak op haar paard had en daar zag je ook zweetvlekken op.

Hebben jullie dit ook meegemaakt en hoort het nou zo bij dit merk? zelf is dit mijn eerste evaring van BR.

Horse_

Re: Vraag over BR sjabrak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:49

Ik heb ook een Br sjabrak zelfs met 30 graden en les zag ik geen vlekken aan de buitenkant komen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:49

Mijn BR sjabrak heeft dit ook, maar alleen als het buiten al warm is en ik me pony over heen zijn lijf druipt van het zweet.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:51

Die van mij heeft het ook, in hetzelfde geval als Sjonniej, als de pony erg zweet.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:09

Jup, mijne ook... Lijkt me ook normaal, dat je shabrak het zweet naar buiten afvoert ipv dat het zich eronder ophoopt toch? Dus jah, als mn paard flink bezweet is dan is dat te zien aan de buitenkant... No big deal, droogt zo weer en dan krijg je verder geen kringen oid...

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 07:19

okey, dus het is helemaal niet echt.
want ik dacht, een dekje is ook bedoelt om het zweet weg te houden van het leer van het zadel, dat is nu niet het geval.