Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het zadel is én past goed gelukkig
! Als je voor iets chiques gaat zou ik een bontje met bontrand nemen!

joske_vuran schreef:Scheef is mijn zadel nietHet zadel is én past goed gelukkig
Omdat we het mooi vinden of toch weer beter zit voor het paard denken we .Maar eigenlijk is een dekje die berschermt tegen het zweten van het paard en dat de zadel niet verkleurt.
sharonaollie schreef:Dat denken we dat het schokdempig is.Maar dat is het zeker niet.
En hoe dikker hoe slechter het eigenlijk is...
Diegenen die die bontjes en gelpad hebben bedacht hebben veel geld aan verdient...
Diana_Mabel schreef:Als je zadel op maat is heb je volgens mij zadelmaker geen onderleggers nodig.
Zelf zou ik niet met een scheef zadel rijden als ik het wist. Mijn paard heeft daardoor rugklachten gekregen waar ik nog steed last van heb ik wist niet dat mijn zadel scheef was.

Mariek87 schreef:sharonaollie schreef:Dat denken we dat het schokdempig is.Maar dat is het zeker niet.
En hoe dikker hoe slechter het eigenlijk is...
Diegenen die die bontjes en gelpad hebben bedacht hebben veel geld aan verdient...
En waarom is het dat niet volgens jou?
Mariek87 schreef:'Als het zadel goed past' , altijd een leuke opmerking, maar hoe wil je je zadel perfect laten passen als jij meerdere beesten rijdt met 1 zadel?
Oke, als je 1 paard hebt kan je je zadel helemaal pas laten maken zodat alles precies klopt, en je geen bontje of iets dergelijks nodig hebt.
Maar wat nou als je je zadel op meerdere paarden hebt, dan kan je mooi net iets compenseren met een bontje. En dat het zadel 2x zo hard neerkomt lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want zoveel lift mijn bontje het zadel niet eens op.

Mariek87 schreef:'Als het zadel goed past' , altijd een leuke opmerking, maar hoe wil je je zadel perfect laten passen als jij meerdere beesten rijdt met 1 zadel?
Oke, als je 1 paard hebt kan je je zadel helemaal pas laten maken zodat alles precies klopt, en je geen bontje of iets dergelijks nodig hebt.
Maar wat nou als je je zadel op meerdere paarden hebt, dan kan je mooi net iets compenseren met een bontje. En dat het zadel 2x zo hard neerkomt lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want zoveel lift mijn bontje het zadel niet eens op.
Anders rij je alleen maar die ruggen kapot.Dus je ´´moet`´ zorgen dat de zadel zoveel mogelijk op de paarden past .En gaat dat niet dan moet je toch een andere zadel erbij kopen.Of een zadel die je kan verstellen

Mariek87 schreef:Maar wat nou als je je zadel op meerdere paarden hebt, dan kan je mooi net iets compenseren met een bontje. .