kunststof zadel?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

kunststof zadel?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 14:58

Hier zijn vast al heel veel topics over geweest, als jullie die kunnen vinden geef ze me dan maar even.
Wat vinden jullie van een kunststof zadel? En van het merk Wintec? ik zit er aan te denken om een kunststofzadel aan te schaffen. Is het waar dat als het regent je een spons als zadel hebt? En wat is beter een zadel met equisuede of zonder?

Liselot

Re: kunststof zadel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:07

wintec zadels zijn goede kwaliteit kunstof zadels, thorowgood vind ik al wat minder en norton zou ik nooit op mijn paard willen leggen.

heb zelf een wintec dressuur (pro) en een vzh (2000) gehad. door de verwisselbare boom liggen ze op veel paarden goed (laat je niet wijsmaken dat ze op elk paard passen, de kussens zijn niet veel te veranderen!!)
de regen trekt niet in je zadel, misschien heel ietsje in de toplaag, maar dat is ook zo weer droog. je hebt dus niet het gevoel dat je op een spons zit

of je een zadel met equisuede wil of eentje zonder is heel persoonlijk. houd je ervan om stevig en vast in je zadel te zitten of hou je van iets meer vrijheid. met equisuede zit je namelijk heel vast (zeker in combinatie met kunstleren zitvlak) en zonder equiseude glij je dus ietsje meer. in de kwaliteit zit geen verschil.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:07

Ik zelf heb een wintec pro 2000 en nog nooit een sponswerking gehad. Ik heb vaker gereden met kunstofzadels en geen van allen hadden een sponseffect.

Ik vind de zadels heerlijk zitten, ze zijn licht en hebben weinig onderhoud nodig ideaal dus. Daarnaast zijn ze ook wel een stukje goedkoper dan leren zadels. En veel wintec zadels hebben als goede bijkomstigheid ook nog eens dat ze de mogelijkheid hebben de boom te verwisselen. Ideaal dus als je hem door wilt verkopen of er aan denkt een tweedehandsje aan te schaffen.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:07

ik heb een wintec pro dressuur en ik vind het een prima zadel voor wat je ervoor betaald. In die prijsklasse kun je geen beter zadel vinden. En het was het enige zadel die perfect op mijn paard lag die de zadelmaker meehad dusja, de keuze was snel gemaakt.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:14

ik heb een wintec 500 vind het een vreselijk zadel niet door de kwaliteit ofzo maar gebruik het alleen voor springen en dresuurzadel zit gewoon veel fijner en voor springen is het gewoon niet echt optimaal, maar de kwaliteit is verder goed en de prijs valt ook nog mee. wel slijten bij mij de zweetbladen snel maar heb dan ook leren beugelriemen en ben er niet echt zuinig op

Charlotted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:19

Ik persoonlijk zie liever een leren zadel op een paard liggen, die kunstof dingen zou ik nooit willen hebben. De zadels die ik ken produceren tijdens het rijden een hoop herrie.

Een leren zadel vergt wat onderhoud, maar als je t regelmatig schoonmaakt valt dat ook wel mee.

Prijstechnisch zijn ze volgens mij ook nie zo goedkoop meer tov leren zadels, Divoza heeft ook goedkopere leren zadels

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:22

de goedkope leren zadels van divoza zijn de grootste prutdingen die bestaan. dan heb ik echt 100x liever een wintec op mijn paard

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:24

Ik hou van wintec

Heb nu al 3 jaar wintecs ik heb ook een wintec 2000 vhz gehad en nu een wintec pro. Ik vind het super zadels en bij mij komt er zeker nog een wintec wide bij

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:31

Ik vind kunststof zadels prettig in gebruik.
Voordeel is ook dat ze lekker licht zijn. Nadeel vind ik dat ze in combinatie met rubber rijlaarzen heel erg piepen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:33

Ik had een pro 2000 dressuur. als ik hem schoon maakte zette ik de tuinslang er op. moest ik wel 2 dagen wachten voordat hij droog was.
ALs je er dan in drukte voelde je weer water omhoog komen.
Ben blij dat ik weer een leren zadel heb gekocht.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:38

Ja, ze piepen idd met rubber rijlaarzen.. vind ik ook een nadeel

Ik heb een wintec 500. Ik vind het wel een fijn zadel, lekker makkelijk om schoon te maken enz. Bij mij werkt ie niet als spons.
Maar het is niet een zadel om lange tochten mee te maken, dan vind ik het niet echt meer lekker zitten .
Een voordeel is ook dat ze niet echt heel duur zijn.

Thorowgood vind ik wat kwalitatief wat minder goed.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:24

IK ben heel blij met mijn Wintec Pro Dressuur. De beugelriemen heb ik onderlangs zo krijg je geen slijtplekken, hij is lekker licht, kon aangepast worden op mijn paard, niet duur dus als er weer eens een ander zadel moet komen..., geen onderhoud etc. etc.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:44

Ik had een wintec pro dressuur. Idd een heerlijk zadel!!! Door dat equiside zit je zo lekker in het zadel echt heerlijk. Verder lekker licht en makkelijk in onderhoudt

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:47

ik heb op mahara een thorowgood fish (ofzoiets) die kan je zo verstellen bij de schoft ik vind dat een erg fijn zadel ik rijd niet zo vaak in de regen maar de keren dat ik in de regen heb gereden heb ik er geen last van gehad (spons) bij mij piept het zadel ook nooit ik heb wel rubbere laarzen....

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:48

ik heb een wintec 2000 vzh
Niks geen gepiep en al helemaal geen sponseffect (dat is waarschijnlijk een broodje aap verhaal)

Een heerlijk zadel voor paarden met een beetje een normale bouw tot paarden met een brede bouw

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:02

ik heb een wintec 2000 vzh, en het enige nadeel vind ik is, dat die scheut bij de zweetbladen. mij zadel is wel zon tien jaar oud, maar hij zit echt super!! ook zeul je niet met zon zwaar ding.
ik ben zeker van plan er nog een te kopen,in dressuur formaat!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:45

Ik heb een wintec 500 dres. Super zadel.
Makkelijk schoon te houden, lekker licht (handig voor rugklachten) en niet duur.

Ik rijd maar recreatief en heb geen mooi zadel nodig, zolang hij goed past en ik er steun aan heb is het prima. Daarom past een wintec volledig in mijn straatje.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 18:58

Maflinger schreef:
Ik had een pro 2000 dressuur. als ik hem schoon maakte zette ik de tuinslang er op. moest ik wel 2 dagen wachten voordat hij droog was.
ALs je er dan in drukte voelde je weer water omhoog komen.
Ben blij dat ik weer een leren zadel heb gekocht.

het is dan ook niet de bedoeling dat je de tuinslang erop zet! door zoveel water kunnen de kussens gaan klonteren is de gehele pasvorm van je zadel weg. het equisuede maak je schoon met een vochtige spons en evt wat allesreiniger.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:02

ik heb mijn wintec nu al zeven jaar, en heeft op drie paarden gelegen, de laatste paar jaar rijd ik er nu mee op mijn pony.
past nog steeds goed, ik kan er lekker lang op zitten, maar nu eindelijk ga je wel zien dat het slijt...

dat is wel het nadeel met kunsstof dat je de slijtage dus eerder ziet...

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 21:52

Bedankt voor alle reacties! Veel positieve verhalen over de kunststofzadels. ik ga er serieus over nadenken. En inderdaad, ik rij veel recreatief, dus een superdeluxe leren zadel heb ik niet nodig.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:17

Ik kom net terug van een weekje trekken door de ardennen, te paard. Ze hadden daar ook (net) nieuwe zadels. Allemaal wintecs, vond het echt super rijden, kon je makkelijk 5 uur rijden per dag in volhouden. Zadels zagen er ook nog goed uit (maar waren dus nog niet erg oud zo te zien), maar konden ook goed tegen de modder en alles.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 06:31

Nou kunststof zadels vind ik op zich wel fijn! Maar als je veel met je zitvlak schuift en dus niet stil kan zitten krijg je blaren Ofja ik toch....

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:29

Ik heb ook een Wintec 500 dressuur zadel. Hij is makkelijk te onderhouden, het enige nadeel vind ik dat hij zo hard zit. Ik heb snel last van een zere kont met dit zadel.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:39

Voordeel kunstof zadels zijn licht en gemakkelijk schoon te houden.
Groot nadeel ik vind ze niet lekker zitten omdat ze zo stroef zijn.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:48

Ik heb een wintec 500 VZ en ik ben er aardig tevreden over Het is een kwalitatief goed zadel voor een klein prijsje. Verder slijten ze niet snel (althans die van mij ) en hebben ze weinig onderhoud nodig.

Het enigste nadeel van de zadels is dat ze vrij hard zitten. Ik heb een seatsaver op mijn zadel liggen want anders rijd ik mezelf helemaal open.

Van het ''spons verhaal'' bij regen heb ik overigens nog nooit last gehad. Wellicht dat je dat probleem met equisuede wel hebt?