wie heeft er een sproei-instalatie in zijn rijbak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petrahin

wie heeft er een sproei-instalatie in zijn rijbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 23:58

Hallo,

Ik ben op zoek naar sproeiers voor mijn (buiten) rijbak 20x40.

Wij hebben al een pomp nu dus nog de sproeiers.

Wie kan mij vertellen welke goed werken , hoeveel zou ik er nodig hebben?

Misschien wil iemand ze wel kwijt.
Ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

groetjes Petra

sandra1977

Re: wie heeft er een sproei-instalatie in zijn rijbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 00:11

Mijn instructrice heeft een sproei-instalatie in haar rijbaan.
Ze heeft een baan van 20x40 en op elke lange zijde 3 sproeiers zitten. Hiermee kan zij de hele baan raken op enkele kleine deeltjes na die niet in de sproeilijn zitten, maar dit valt te verwaarlozen.
Wat voor een soort sproeiers het zijn kan ik je niet vertellen, daar heb ik geen verstand van....

Vind het wel prettig want met hele droge periodes rij je nooit in een stofbak en de baan is altijd erg prettig om in te rijden...

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 06:49

Hoi,

wij hebben deze zomer ook een sproeinstallatie aangelegd. We hebben een bron laten slaan en een pomp gekocht en de sproeiers etc. heb ik bij www.dvcshop.nl beteld. Ik heb eerst gebeld en uitgelegd wat voor pomp we hadden en wat we wilden en toen een goed advies gekregen. Ook hebben ze erg scherpe prijzen daar. We hebben een dikke leiding langs de bak lopen en daarop kunnen we twee sproeiers aansluiten die op een driepoot staan. Die pakken in een keer de hele bak op de hoekjes na.
We hebben voor losse sproeies gekozen omdat we het makkelijk s'winters weg kunnen halen, en er ook wel eens paarden in de bak staan die alles slopen als ze de kans krijgen.
Dus als we willen sproeien even de sproeiers neerzetten aankoppelen en sproeien maar.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 07:08

je kunt ze bestellen bij www.agradi.nl of bij een tractorwinkel/welkoopachtige winkel, wij hebben een pomp met 3 sproeiers die alles in een mum van tijd nat heeft! (de rijbak en longeerbak hoeven niet meer, daar hebben we nu een eb en vloedbodem in! www.manegebodems.nl)

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 18:06

Bedankt zover. Ik zal de bedrijven eens gaan bellen. Want het punyt is wij hebben een pomp welke 10.000 liter per uur geeft. Dus nu zetten wij ook lossen driepoot sproeiers neer maar die moeten we verzwaren met flessen water eraan anders vliegen ze in de lucht. En we zetten er dan een stuk of 8 weg. Nou dat is dus geen doen en die slang die je dan door de bak moet slepen is loeizwaar.
En met de hand spuiten ben je ruim een uur mee bezig en is ook zwaar en je ziet er uit als een varken ha ha.

Dus Delphi2 ik ben benieuwd of hun ook sproeiers hebben waar ik er dan ook maar twee van nodig heb.
Want inderdaad als de paarden los in de bak lopen zou het wel eens een slooppartij kunnen worden.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:19

Als je even bij de specificaties van de verschillende sproeiers kijkt, kan je zien dat er sproeiers bij zitten die 5000 liter per uur verbruiken, dus dat moet geen probleem zijn