voer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niinna

voer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 19:16

haaj haaj iedereen!
Ik had een vraagje..Paarden mogen toch geen eikels eten of wel? Want iemand zei dat ze dan een beetje stoomd worden Dus mogen ze dat ??
xxxjes niinna

_Nann_

Re: voer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:31

uhhmm volgens mij niet.. want ik d8 ooit ergens gelezen te hebben dat eik( en bladeren van de eik ) dus niet helemaal goed voor je paard waren.. of ze ook echt gifit gzijn weet ik niet ....

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:33

Een handje per dag kan geen kwaad, is ook wel goed voor ze, maar er zit idd een kleine hoeveelheid gif in en meer kunnen ze er beter niet van eten.

Niinna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 11:46

heej heej
okej bedankt alle 2

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:53

groene eikels liever niet voeren, risico van koliek zit daar wel in, een handje per dag kan denk ik geen kwaad.

bruine eikels daar is t gif al bijna uit, en die kunnen minder kwaad

ijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:00

hoi pas echt heel erg op mijn paarden zijn vorig jaar heel erg ziek geworden van de eikels en het gebeurd ook elk jaar dat er paarden aan dood gaan,ik heb ze voor drie maanden nu ergens anders ondergebracht,het duurde een half jaar voordat mijn paard helemaal genezen omdat al het looizuur uit zijn lichaam moest waarvan hij heel mager was geworden een hele slechte schilferige huid met veel jeuk.
de eerste symptonen zijn sloomheid en hun mest gaat stinken en diarree.
bruine eikels zijn ook heel erg slecht als ze er teveel van eten en het eikenblad ook.