professioneel een paard in laten rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ontario

professioneel een paard in laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 17:03

Ik heb even een paar vragen omtrent het laten inrijden van paarden.
Kennen jullie mensen die dit op professionele wijze doen, en je ook de eerste tijd kunnen begeleiden? (dus niet dat er net iemand op kan zitten maar dat het paard ook de drie basisgangen beheerst)
Wat kost het ongeveer om je paard in te laten rijden en hoeveel tijd gaat erin zitten?
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en wilde graag hier wat meer over weten...
Gaat mij een beetje om regio midden Nederland, prov. Utrecht/Gelderland (zuidwest) en het noorden van Brabant en evt. oost.

websites???

Alvast bedankt!!

Dyyy

Re: professioneel een paard in laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:12

Ik heb het bij André Houben laten doen. Hij begeleidt mij ook met het rijden en leert mij alles enzo. Maar dit is te ver weg voor je. Limburg.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:23

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:44

De witte hoeve in Siebengewald (Noord Limburg) ! Zie hun website www.staldewittehoeve.nl

Het is een kleine stal met vakkundige, rustige mensen. Ze hebben genoeg aandacht voor elk paard en ze nemen echt de tijd voor jou en je paard.
Je kunt je paard laten aanrijden tot elk niveau, wat je maar wilt.
Ik heb er zelf in pension gestaan en mijn paardje is er ook ingereden.
Niets dan lof!!!

Succes met je keuze!

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 19:00

By the way, met professioneel bedoel ik dat het paard dus echt dressuurmatig afgericht wordt, en niet hop zadel erop en gaan met die banaan als een halve wilde...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:55

de nieuwe heuvel in lunteren, al hebben sommige mensen ? bij hun methode, anderen vinden t super (hangt er ook vanaf wie je paard rijdt) en ik geloof dat er in ederveen ook een stal zit die paarden efricht, weet alleen niet hoe die heet

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:37

wij doen het op deze wijze: www.stalrhijnauwen.nl maar helaas hebben we waarschijnlijk pas volgend voorjaar weer een box vrij

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:02

kimmie 261 zit net over de grens bij essen ik heb mijn paard ook bij haar in laten rijden (is de foto op haar website de 3 jarige hengst) Ze is echt ontzettend goed en ze staan bij haar ook heel mooi (aan huis)
ze rijd zelf als ik me niet vergis op zz licht niveau en ze geeft ook les.
haar website is www.noordeneind.nl Als ik weer een paard zou hebben dat ingereden moest worden zou hij zeker weten weer naar haar gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:04

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 17:14

Bedankt alvast voor jullie reakties

En idd, De Nieuwe Heuvel is voor mij dichtbij, maar heb geen flauw idee hoe het daar in zn werk gaat, ik denk zelf nogal hardhandig...
Weet namelijk hoe ze het met de dekkingen doen en voorbrengen op de keuringen gaat ook niet bepaald zachtjes...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 17:44

ik had de zelfde vraag maar dan voor de provincies groningen drenthe

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:46

Het inrijden en stalling met alles erop en eraan kost hier 500 euro per maand..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:01

Yvonniej schreef:
ik had de zelfde vraag maar dan voor de provincies groningen drenthe

Ik heb stagegelopen bij Gert van den Hof (www.stalgertvandenhof.nl) in Slagharen.
Hij is erg professioneel, kijkt echt wat voor vlees hij in de kuip heeft en gaat er dan op de juiste manier voor dat paard mee aan het werk.
Hij krijgt ze ook allemaal klaar, heb me daar erg over verbaasd in de 6 weken dat ik daar aan het werk was.

Wat het precies kost durf ik niet te zeggen, want hij is volgens mij in die periode met de prijzen aan het veranderen geweest, dus daar kan ik geen uitspraken over doen, maar ik kan je wel zijn telefoonnummer geven en dan kan hij je zelf te woord staan.

Edit: Oh telefoonnummer staat ook op de site

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:03

bij femke als ik het goed heb 325 of 350 iets in die richting tenzij het verandert is maar dat zal wel niet

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:36

Ik heb mijn paard dit jaar laten aanrijden door rhijnauwen hier op bokt. Is me perfect bevallen, gezien het feit dat ze je er erg in betrekken en dat is met zo'n angsthaas als ik wel nodig

Alles gaat daar op een heel paardvriendelijke manier, alles rustigaan en ze laten het paard echt in z'n waarde.

Maar ik las dat ze volgend jaar pas weer een box vrij hebben

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:39

Ik weet eventueel nog wel een stal voor je...
Pb me anders even...

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:50

hmm mijn paard is ingereden door bart bax ! (wel gratis, het was namelijk zijn paard) de basis zit er dus goed in. nu ik zelf nog

maar ik zou gewoon iemand kiezen die ook wat overeen komt met hoe je het zelf doet/graag wilt. ga gewoon overal wat info vragen en rond kijken. prijzen opvragen. zo krijg je toch het beste overzicht ! veel succes ermee

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 05:20

Nimmy schreef:
ik geloof dat er in ederveen ook een stal zit die paarden efricht, weet alleen niet hoe die heet

Denk dta je africhtingsstal van Laar bedoeld. Deze zou ik dus nooit me paard laten beleren. Ik heb me paard daar vandaan (deze was door de eigenaresse zelf beleerd, wel goed overigens). Ik heb teveel dingen gezien daar waar ik t niet mee eens ben.
Voor meer info moet je maar pb-en.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 06:50

Ik heb het laten doen op een goede africhtingsstal met goede begeleiding, ook daarna, maar zij doet geen "gewone" paarden meer omdat ze nu contracten met stallen heeft voor de betere paarden. Helaas, je hebt er dus niks aan, maar ik kan je wel de prijs vertellen die ik kwijt was. Ik betaalde 100 euro per week ervoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 06:55

Ik doe het ook, alleen voor een stuk begeleiding ligt utrecht net even te ver.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:47

Mijn merrie wordt nu ook zadelmak gemaakt in de buurt van Boxmeer. Ik heb er een erg goed gevoel over. Mijn alleen halstermakke Jazz merrie kon na anderhalve week met ruiter erop los in de baan, en dat zonder een moment van spanning of een ander negatief gebeuren.
Volgende weer ga ik er een paar keer op onder hun begeleiding en als het goed gaat neem ik haar mee naar huis. Ze rijden het dier zo ver door als je zelf wilt, dus als je je paard verder doorgereden wil hebben dan kan dat. Als je het nummer wil dan moet je maar PB'en.