Ik heb een bijrijdster voor Indy voor twee dagen in de week, en zelf doe ik haar de overige dagen. In verband met studie en werk red ik het doordeweeks niet om twee keer per dag te gaan, in het weekend kan dat wel. Toch zou ik het fijner vinden als Indy twee keer per dag de stal uit komt.
Mijn moeder had het idee om nog een verzorgster erbij te nemen. Iemand die dus 's winters doordeweek Indy af en toe loslaat in de bak. Maar ik heb niemand meer nodig om te rijden, en dat wil ik liever ook niet. Longeren zou op zich wel kunnen, maar dan moet het wel iemand zijn die stevig in haar schoenen staat en geen pennymeisje.
Is dit wel eerlijk voor een verzorgster? Rijden zou dan namelijk best eens mogen, maar alleen als ik erbij ben en niet al te vaak.
Op zich is Indy het wel gewend om dag en nacht binnen te staan, en ze heeft er ook niet echt moeite mee. Het is meer voor mijn eigen idee dat ik liever heb dat ze buiten het rijden/longeren nog een keertje haar benen kan strekken.
Ohja, een andere stal is geen optie. Bij de meeste andere stallen staan ze namelijk ook binnen 's winters, zelfs al vroeger dan hier. En de stallen waarbij ze wel naar buiten mogen kan ik om andere redenen niet heen.