Mijn pony heeft de afgelopen 2 weken op stal gestaan met haar veulen om ze voor de keuring beter en frisser ervoor te zetten. Normaal wordt ze een keer of 4 a 5 per week gereden en staat iedere nacht in de wei. Vrijdag had ze achter dikke benen, liep verder wel goed, maar het lijkt er dus op dat ze stalbenen heeft gekregen. Die 2 weken zijn ze dus niet in de wei geweest en iedere dag is er een half uur mee gewandeld, en de merrie is een keer of 3 nog gelongeerd geweest, en 1 keer gereden.
Nu is de keuring zaterdag geweest, en zondag hebben ze heerlijk in de wei gestaan. Toen ik er kwam stonden ze achterin waar het meeste gras staat, en maakten daarom ook geen aanstalten om naar de poort te komen. Omdat ze zo braaf in het gareel al hebben gelopen en zo lang niet meer in de wei hebben gestaan heb ik ze maar daar gelaten en niet meer gekeken of de benen al beter waren. Nu wil ik dus vanavond gaan rijden, moet ik, als de benen nog dik zijn, iets rustiger aan doen? Sowieso ga ik niet echt intensief rijden, ze is nog jong en 2 weken stilgestaan, dus ik wilde wat met een licht contact wat stappen en draven. Normaal doe ik dit ook voor 20 minuten en dan zo'n 10 minuten iets meer laten werken. Wat kan ik het beste doen? Heb nog nooit meegemaakt dat een paard stalbenen heeft, heb er dus ook absoluut geen ervaring mee!