Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elk paard staat wel op een of andere manier scheef op z'n voeten. In 99% van de gevallen weet de eigenaar het niet eens en dat geeft ook niks, omdat de meeste paarden er ook helemaal geen last van hebben.
) Dankzij goede begeleiding van de hoefsmid (al 20 jaar hoofcare.nl) kan ik er nu nog op rijden, en heeft ze dus geen pijn (wel lage- en hoge overhoef, haken op de kogels en verbening vd hoefkraakbeenderen- al meer dan 15 jaar!)
) om te zien hoe het er voor staat. Sinds 4 jaar is er niets meer veranderd
shrOnatje schreef:je kunt het beste bij de hoefsmid zijn als je advies wilt hebben als je paard nou wel of geen ijzers moet hebben..
waarom ben je zo tegen ijzers eigenlijk??
ikke schreef:Het schrapen zou ik eerst eens proberen af te leren. Dat is gewoon moord voor de hoeven. Daarnaast zou ik gewoon een second opinion vragen bij een GOEDE smid (ja, die zijn zeldzaam, weet ik). Te vaak heb ik al gezien dat paardehoeven verkloot zijn, omdat de smid er zich met een jantje-van-leiden vanaf maakte. Opvallend ook dat die paarden vaak uit bepaalde regio's kwamen, inderdaad, het westland.