kan je je zadel schoonmaken met zwitsal olie doekjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bobbie1

kan je je zadel schoonmaken met zwitsal olie doekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:35

Ik vroeg me af of dit slecht is voor je zadel. Ik neem me hoofdstel er wel eens mee af,maar omdat een zadel toch wat duurder is vraag ik me af kan het daar ook bij. groetjes

Manon

Re: kan je je zadel schoonmaken met zwitsal olie doekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:41

Ik denk dat een keertje niet zoveel uit maakt, maar ik zou het niet te veel doen. De olie die in die doekjes zit is niet bedoeld voor leer lijkt me.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:53

Hmm..Ik zou het niet doen Het is inderdaad niet bedoeld voor leer. Waarom niet gewoon zadelzeep? Of als je per se doekjes wil, zijn er ook doekjes die speciaal daarvoor bedoeld zijn. Kan zo niet het merk bedenken, maar ze hebben doekjs gemaakt voor alles, zowel voor het paard zelf als je tuig. Ruitersport bij ons in de buurt had een keer de doekjes voor de oren en de ogen van paard in de aanbieding, euro per zakje
Weet iemand waar ik het over heb?? (Merk)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:55

ik zou t zeker niet te vaak doen. Behalve olie zit er nog meer in, alcohol enz., Wat niet zo goed is voor je zadel. Ik zou inderdaad spullen gebruiken die er voor gemaakt zijn. T is zonde van je zadel als je m er mee verpest, kost toch een hoop geld een ander zadel.

bobbie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:56

okee,bedankt voor jullie reacties