Kopen...of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zusje

Kopen...of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 12:47

Ik weet het even niet, ik kan voor een zeer klein bedrag een Hannoveraanse merrie kopen, ze is 1.65 mooi zwart net 13, niet de makkelijkste onder het zadel maar ik kan er goed mee weg rijden. Het enigste probleem is dat ze luchtzuigt?
Ze doet het niet constant maar ze doet het uit stress, als iedereen om haar boks staat of als het druk is op de stal.
Nu komt ze bij mij met 5 nadere paardjes te staan.

Oja ze is niet gekeurd...maar de prijs is ook zoooo laag!

Wat zouden jullie doen?

ellepel

Re: Kopen...of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:51

oei. moeilijk he?

als het bij jou heel rustig is zou ze het natuurlijk een heel stuk minder doen..

beetje alles tegen elkaar afwegen wat het beste is en wat jij haar kunt bieden..

CrazyMeissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:53

Had het denk ik wel gedaan... zorg gewoon dat ze zich niet te veel aan die stress kan denken koop zo'n band en dan komt het vast wel goed...ga veel met haar praten en bij haar zijn poetsen en dat soort dingetjes!

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 12:55

Maar is het moeilijk om een paard die luchtzuigt door te verkopen?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:59

Zusje schreef:
Maar is het moeilijk om een paard die luchtzuigt door te verkopen?

Tja, het zal moeilijker gaan als met een paard dat het niet doet natuurlijk Gelukkig zijn er ook nog een boel mensen die luchtzuigen niet het einde van de wereld vinden en dus wel gewoon een luchtzuiger kopen. Een luchtzuiger wordt over het algemeen wel goedkoper verkocht als een niet-zuiger.

Ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan, niet alle luchtzuigers hebben per definitie problemen natuurlijk

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:00

Ja je verkoopt een paard een stuk moeilijker natuurlijk. De tanden slijten scheeft af waardoor ze vaak op jongere leeftijd (jonger dan normaal) problemen krijgen met het gebit waardoor er dus vaker een tandarts bij moet komen.

Een paard dat luchtzuigt kan je het beste vele afleiding geven en zorgen dat zij veel buiten staan zodat ze weinig de kans heeft om lucht te zuigen.

Een luchtzuigband is absoluut niet vriendelijk en helpt daarnaast ook nog niet in alle gevallen.

jenn66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:05

Zelfs als ik geld toe kreeg zou ik geen luchtzuigers meer willen. Ik heb er persoonlijk hele slechte ervaringen mee. En als het een keer goed mis gaat dan is het opeens een heeeel duur paard geworden. Verder luchtzuigband enz enz, niet aan beginnen of je accepteert het luchtzuigen en koopt haar of je accepteert het niet en neemt haar niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:06

Ik zou een luchtzuiger niet laten staan, wel laten keuren, ook al is ze goedkoop.

Lorenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:42

IIG wel laten keuren!
Ook al is ze zo goedkoop!
verder heb je tegenwoordig ook van die bandjes tegen luchtzuigen die je om de hals kan doen! werkt wel!
suc6 met je beslissing!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:46

Citaat:
Verder luchtzuigband enz enz, niet aan beginnen of je accepteert het luchtzuigen en koopt haar of je accepteert het niet en neemt haar niet.

Dit snap ik niet! zo'n luchtzuigband zorgt dat hij 't niet meer kan (is de bedoeling) Dus is dat veiliger voor je paard!

Met luchtzuigen krijgen ze lucht in de maag, waardoor hij koliek kan krijgen en mischien wel dood kan gaan.....

Zelf heb ik ook een luchtzuiger gehad,maar die was geopereerd en kon het niet meer doen....

Voor de eventuele verkoop is een luchtzuiger weinig waard - dat is ook de reden waarom jij 'm zo goedkoop kan krijgen!
Wel laten keuren hoor!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:54

Een paard zuigt lucht doordat hij zich niet prettig voelt, vaak hebben zulke paarden een maagzweer. Door continu lucht te happen, is de buik vol en dat geeft een prettig gevoel. Er zijn goede resultaten geboekt met rennies ( ja, precies die pilletjes voor mensen). Zorg ervoor dat dit paard lekker in het land kan grazen en op stal ook wat te knabbelen heeft. Ik zou haar niet laten staan omdat ze een luchtzuiger is. Men moet maar eens van het idee af dat dat andere paarden aan zou steken. En doe haar alsjeblieft geen band om, stel je eens voor dat je zelf zo'n ding om zou doen, strak om je nek, op je strottehoofd.......
Succes met je eventuele aankoop!

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:48

Bedankt Allemaal!!
Band was ik niet van plan en die heeft ze nu ook niet om (althans ik heb hem niet gezien!) Ze doet het ook niet constant, maar enkel in stressie periodes!
Ben nu bezig om te onderhandelen over de keuring
Want inderdaad ook als is ze goedkoop.....zometeen moet ze achteraf voor duizende euro's geopereerd worden aan iets!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:20

Ik hoop voor je dat het lukt om het dier te kopen, klinkt als een heel leuk paardje!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:04

Ik heb ook een luchtzuiger gehad die het alleen deed om aandacht te trekken. Hij beet zich ook niet vast, deed het gewoon met zn hoofd schuin omhoog.
Ben nooit met banden aan het prutsen geweest, omdat hij het alleen maar deed als ik in de buurt was, maar niet de volle 100% aandacht aan hem gaf.
Een goed/leuk paard zou ik niet laten staan om alleen wat luchtzuigen. Zelfs ons aller Bonfire ( ja DÉ ) zuigt lucht

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 16:20

SANEX schreef:
. Zelfs ons aller Bonfire ( ja DÉ ) zuigt lucht

Oh dat wist ik niet!!!haha Leuk om te weten!!