hackamore

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_MijnTrots

hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 09:29

hallo,
ik ben met mijn paardje op vakantie geweest.
ik heb daar de hele vakantie gereden met een hackamore.

ik zou graag jullie mening willen horen over met een hackamore rijden
Afbeelding

en waar je een Biothane S hackamore kan kopen

Tancreda4

Re: hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:45

Ik heb er hele beste ervaringen mee met mijn merrie. Die reageerde er super op!! De ruin overigens een stuk minder. Die is weer fijner te rijden met een bit. Ligt heel erg aan het paard waar hij aan hangt Maar ik ben voor altijd VOOR bitloos sinds ik het heb ervaren wat voor verschil het soms kan uitmaken

Ben iegenlijk wel benieuwd wat het verschil is tussen zo'n s-hackamore en een "gewone" mechanische hackamore met korte/lange scharen....

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:51

Ik ben pro-hackamore, zolang je maar een zachte hand hebt. Maar ik heb wel een vraagje/opmerking over de plaats van de kinketting. Ik heb altijd geleerd dat deze in de kingroeve moet liggen, maar op de foto zit 'ie daar een flink stuk boven. Ook vind ik het een beetje vreemd dat er geen oog zit voor de bevestiging van het bakstuk. Nu hangt/schuift het in mijn ogen. Maar misschien dat dit een heel ander soort hackamore is dan wat ik tot nu toe heb gezien.

Groet, marijke

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 10:06

ik ga het even bekijken op het internet, ze hebben hem er zo opgedaan, en ik verwachte dat het dan goed zat....

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:09

Ik rij zelf ook af en toe met een S-hackamore. Ik merk dat de inwerking minder is dan de hack met korte scharen (zo'n divoza ding) die ik eerst had.
Ik vind trouwens wel dat ie te laag hangt Hij zit nu wel op een dun gedeelte van de neusbrug. En het zachte gedeelte van de neusgaten kan nu niet goed uitzetten als ze buiten adem is.
Die kinketting zit bij een hack nooit in de kingroeve hoor. Als dat wel zo is hangt ie veel en veel te laag.
Hij schuift idd wel wat doordat er geen ring voor het bakstuk zit, maar dit is niet vervelend ofzo. Je merkt het eigenlijk niet. Daardoor is wel veel minder druk achter de oren dan bij een 'vast' bakstuk.

Waar je ze kunt kopen weet ik niet. Ik ben er ook lang naar op zoek geweest.
Op Equitana hadden ze ze, maar met zo'n heel dun synthetisch touwtje over de neus. Dat vond ik maar niks.
Ik heb de mijne van pmarena hier. Toevallig had ze er nog een en kon ik hem gelijk met mijn boomloos zadel mee bestellen.

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 10:17

dit is een plaatje van ook en s, en die hangt het zelfdeAfbeelding

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 10:18

Allegra schreef:
Ik rij zelf ook af en toe met een S-hackamore. Ik merk dat de inwerking minder is dan de hack met korte scharen (zo'n divoza ding) die ik eerst had.
Ik vind trouwens wel dat ie te laag hangt Hij zit nu wel op een dun gedeelte van de neusbrug. En het zachte gedeelte van de neusgaten kan nu niet goed uitzetten als ze buiten adem is.
Die kinketting zit bij een hack nooit in de kingroeve hoor. Als dat wel zo is hangt ie veel en veel te laag.
Hij schuift idd wel wat doordat er geen ring voor het bakstuk zit, maar dit is niet vervelend ofzo. Je merkt het eigenlijk niet. Daardoor is wel veel minder druk achter de oren dan bij een 'vast' bakstuk.

Waar je ze kunt kopen weet ik niet. Ik ben er ook lang naar op zoek geweest.
Op Equitana hadden ze ze, maar met zo'n heel dun synthetisch touwtje over de neus. Dat vond ik maar niks.
Ik heb de mijne van pmarena hier. Toevallig had ze er nog een en kon ik hem gelijk met mijn boomloos zadel mee bestellen.

heb je misschien een foto? ik ben erg benieuwd

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:21

Jaime en Allegra: dan zal 'ie wel zou moeten hangen! Moet ook wel toegeven dat ik mijn "gewone" hackamore ook nooit met de ketting in de groeve krijg ( kan wel, maar dan ligt het neusstuk zo ongeveer in zijn neusgaten)... Maar ik dacht altijd dat dat aan mijn paard lag. Bedankt voor de uitleg!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:24

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:40

Ik vind die laatste wel heel ruig hoor..... Dan mag je echt wel een superzachte hand hebben.......

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:43

Ja, zo'n hackamore is ook echt voor het buitenrijden met losse teugel waarbij je in kunt grijpen zo nodig. Het is inderdaad niet de bedoeling om met zo'n hackamore continu aan de teugels te blijven hangen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:44

En zo'n ropeband als neusriem kun je heel makkelijk minder scherp maken door er een bontje omheen te doen of vetwrap.

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 12:03

die van mij ziet er wel wat vriendelijker uit, hij is heel breed. maar je hebt evengoed nog zachte handen nodig hoor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:32

In Nederland zou ik niet weten waar je ze kunt kopen , maar in de USA kun je die versie hierboven , met dat touwtje , overal bestellen.

De Biothane versies hebben ze o.a. bij www.hought.com , maar ik vind die van Margareth van http://madtack.net beter !

Overigens ben ik op dit moment bezig met het in productie brengen van wat innovatieve spullen , waaronder een verbeterde versie van deze S-hackamore.

Als alles gaat lukken hoop ik over een half jaartje dus hier in Nederland een Comfort Hack aan te kunnen bieden.

Waarbij dus o.a. het model iets veranderd is , en het bakstuk ook door een vast sleufje gaat , nu schuift de hack veels te veel zoals capraibex70 al opmerkt , ik vond dat zwaar irritant dat gewiebel en geschuif....moet gewoon stil hangen om het hoofd van het paard anders is het irritant

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 12:38

pmarena": heb je misschien al een modelletje hoe de nieuwe nederlandse er uit gaat ziien? en een prijskaartje?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:41

Nee , nog niet , ontwerp gaat namelijk morgen op de post om bekeken te worden of dit gemaakt kan worden.

Voorbereidingen zijn al een tijdje bezig , maar het echte werk moet nu gaan beginnen , dus is nog even afwachten allemaal hoe het gaat lopen en wat de mogelijkheden zijn

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:37

kan deze brede inderdaad alleen maar vinden op usa sites, erg jammer, er zit zoveel inport kosten aan!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:52

JaimieD schreef:
die van mij ziet er wel wat vriendelijker uit, hij is heel breed. maar je hebt evengoed nog zachte handen nodig hoor!

Technically speaking die van mij

Gelukkig bevalt ie goed, ik verheug me erop om hem zelf te gaan gebruiken Deze is trouwens van Running Bear.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:57

Maarre... Hoe voorkomen jullie dan dat de bakstukken dichtbij de ogen komen? Ik rij met mechanische hack met korte schaar en de bakstukken liggen altijd eng dichtbij de ogen...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:58

Doordat het bakstuk dus niet vast zit aan de hack, heb je dat ook niet, het glijdt gewoon mee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:01

Maar ik heb het ook met een 'gewone' hack

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:04

Daar kan ik je dan niet mee helpen

Ik heb deze:
Afbeelding

En de hack op de eerste foto is dus ook van mij, omdat ik de rest van onze paarden er ook mee wil rijden en geen zin heb om steeds te wisselen van hoofdstel. Jaimie heeft hem te leen

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 16:56

idd te leen:D maar ik wil er graag zelf eentje, maar de site van Running Bear doet het helaas niet...
het rijd super, maar helaas kan ik ze zelf niet vinden
heb er gistere mee gesprongen. 1.20... en geen getrek in dr mond

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:18

ik reed zelf met die van divoza tenminste zo eentje ja reed ..mijn anda reed er perfect op ben nu een merrie aan het rijden die zweert bij een billy allen stang ligt erg per paard welk paard wat het prettigst vind

ik kan deze ook krijgen ...

Afbeelding
Afbeelding
kosten 30 euro

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:03

ik heb dus die van sprenger met korte scharen,
alleen heeft iemand een foto van hoe hij nu precies moet zitten.
want als ik hem hoog doet(de juiste plek), dan zit het onderste bandje op het laatste gaatje en vind ik hem net te strak om de neus zitten.