ik ben met mijn paardje op vakantie geweest.
ik heb daar de hele vakantie gereden met een hackamore.
ik zou graag jullie mening willen horen over met een hackamore rijden

en waar je een Biothane S hackamore kan kopen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar ik ben voor altijd VOOR bitloos sinds ik het heb ervaren wat voor verschil het soms kan uitmaken 
Hij zit nu wel op een dun gedeelte van de neusbrug. En het zachte gedeelte van de neusgaten kan nu niet goed uitzetten als ze buiten adem is.
Allegra schreef:Ik rij zelf ook af en toe met een S-hackamore. Ik merk dat de inwerking minder is dan de hack met korte scharen (zo'n divoza ding) die ik eerst had.
Ik vind trouwens wel dat ie te laag hangtHij zit nu wel op een dun gedeelte van de neusbrug. En het zachte gedeelte van de neusgaten kan nu niet goed uitzetten als ze buiten adem is.
Die kinketting zit bij een hack nooit in de kingroeve hoor. Als dat wel zo is hangt ie veel en veel te laag.
Hij schuift idd wel wat doordat er geen ring voor het bakstuk zit, maar dit is niet vervelend ofzo. Je merkt het eigenlijk niet. Daardoor is wel veel minder druk achter de oren dan bij een 'vast' bakstuk.
Waar je ze kunt kopen weet ik niet. Ik ben er ook lang naar op zoek geweest.
Op Equitana hadden ze ze, maar met zo'n heel dun synthetisch touwtje over de neus. Dat vond ik maar niks.
Ik heb de mijne van pmarena hier. Toevallig had ze er nog een en kon ik hem gelijk met mijn boomloos zadel mee bestellen.

JaimieD schreef:die van mij ziet er wel wat vriendelijker uit, hij is heel breed. maar je hebt evengoed nog zachte handen nodig hoor!
Deze is trouwens van Running Bear.