Welke rijlaarzen/schoenen bij dikke kuiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

belinnie

Welke rijlaarzen/schoenen bij dikke kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:26

Graag zou ik wat advies van jullie willen.Ik ben(helaas)gezegend met behoorlijke kuiten.Nu kan ik natuurlijk rijlaarzen aan laten meten,maar ten eerste zijn die vrij prijzig,en ten tweede kost het vrij veel tijd om ze uit te lopen.Zijn er nog betaalbare alternatieven geschikt voor mensen met dikke kuiten?Dan doel ik op chaps in conbinatie met rjschoenen,of een andere soort laarzen waar ik het bestaan niet vanaf weet.
Mensen met dikke kuiten,waar rijden jullie mee?
Alvast dank voor de reactie's!

tamary

Re: Welke rijlaarzen/schoenen bij dikke kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:37

Dikke kuiten heb ik niet zo, maar ik rij al tijden met schoenen en chaps, omdat ik zoveel op de grond doe met paard. Met laarzen is dat waardeloos en elke keer wisselen is ook niks.
Er zijn in elk geval chaps met een band elastiek te krijgen, misschien hebben die de juiste pasvorm voor jouw?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:59

Ook ik ben gezegend met echte klapkuiten, en vrij korte beentjes .
2 maanden terug heb ik mij eindelijk een paar laarzen aan laten meten voor een redelijke prijs. Rits zat er standaard in. Ik heb ze nu een beetje ingelopen, en heb er spijt van dat ik ze niet jaren eerder heb gekocht. Ik rij nu eigenlijk haast niet meer met chaps, en rubberen laarzen daar paste ik al jaren niet meer in.
Als je meer wil weten, stuur maar een pb'tje.

Ook heb ik nog een paar nubuck rijlaarzen met klittenband te koop, ook met zeer wijde schacht. Maat 39. Ook hiervoor geldt stuur maar een pb.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:06

Wat je ook kunt doen is mountain horse laarzen pakken. Die hebben ze namelijk me normale en wijde kuit ( met rits) + er zit elastiek in dus het rekt nog een beetje extra mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:06

Klopt
de moutainhorse laarzen hebben ook een laars voor een flinke kuit
Ik pas er tenminste ook in

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:09

Mountain Horse rijlaarzen ook redelijk onderhoudsvrij!!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:40

Ik heb ook dikke kuiten en rijd thuis met mountain horse laarzen of schoenen met suede chaps. Voor op wedstrijd heb ik gladlederen chaps van Agradi, dat zijn net leren rijlaarzen als je ze aan hebt en geschikt voor brede kuiten. Alleen die plastic rits ging na 1 dag al stuk dus ik wacht nu alweer een weekje op nieuwe..Verder past mij eigenlijk niks.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:56

Ik heb leren gaithers van petrie deze zijn opmaat gemaakt (heb ook dikke kuiten) voor maar 90 euro (normaal zijn ze 80) zijn net laarzen met leren jophurs er onder

http://www.mijnalbum.nl/Foto=JZFSQFVW