rijlaarzen of rijschoenen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MlieZ88

rijlaarzen of rijschoenen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:14

ik heb weleens die kriebels dat je gewoon ff zin hebt om iets te kopen. en ik heb deze keer zin om laarzen te kopen. ik heb aleen rubberen laarzen en rij altijd met rijschoenen. nou zei mijn instructrice eens dat je beter met laarzen kan rijden.
nu vraag ik mij af waarom is dit en is dit echt wel zo. als het neti het geval is hou ik liever lekker me schoentjes in plaats van laarzen van rond de 200 euries te kopen. want dan gef ik eth geld liever aan iets anders uit...

misschien hebben jullie ervaring???
of kunnen jullie me tips geven over wat beter is..??

alvast bedankt!!!

Irismacho

Re: rijlaarzen of rijschoenen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:23

Ikzelf rij met jodphurs en chaps, dat vind ik het fijnste..
Met wedstrijden rij ik gewoon met rubberen laarzen, vind het niet zo heel erg voor die 10 minuutjes..

Maar gewoon op een of andere manier kan ik mn benen beter buigen/bewegen met chaps met laarzen zit het zo anders..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:30

ik rijd juist altijd met laarzen omdat ik 'flubberbenen' krijg van rijden met schoenen en als ik aan schoenen wen, voelt het heel vreemd om met laarzen op concours te moeten. Als je alleen recreatief rijdt en je vindt het zelf prettig met schoenen, kun je m.i. gewoon lekker verder rijden met schoenen

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:09

Ik vind dat als ik met schoenen rij, dat mijn benen alle kanten uit gaan. Met laarzen liggen mijn benen in een betere houding