rossner zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rudolfietje

rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:20

k heb een fries en ben op zoek naar een nieuw zadel. Op dit moment leen ik een rossner zadel, maar in een ruitershop zeggen ze dat die niet geschikt zijn. Ik heb er ook een tekoop gezien die heel breed is. Wat zijn jullie ervaringen?
Groetjes Ruth

Skitter

Re: rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:26

Vaak door de terugsneden boom zakken ze wat uit, en worden dus breder. Een die al; is uitgezakt zal waarschijnlijk passen, terwijl nieuw zijn ze wat smaller.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:35

Ik heb ook een Rossner zadel. Heb hem toen bij een man die zadels verkocht gekocht, dus niet bij divoza. Later bleek dat het zadel veel te smal was dus heb ik hem opnieuw passend laten maken door de zadelmaker. Ben heel tevreden over het zadel alleen zou niet snel weer een rossner nemen als ik een nieuw zadel moest kopen.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:21

Ik vind Rossner, net als andere b-merken, een vreselijk zadel. Ik vind het gewoon goedkope troep... Ik zou als ik jouw was veel eerder gaan voor een ouder Passier of Stubben zadel, dat past op vrijwel ieder paard, en je bent er ook even duur voor uit als je een ouder/lelijker model neemt...

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:24

Ik heb ook een Rossner (sydney) en vind het een geweldig zadel.
Ik vind hem beter zitten dan de nieuwe Kieffer die ik eens gekocht heb.
Smaken verschillen en ieder mens heeft weer een andere bouw en kont.
Doe wat je het beste lijkt, belangrijkste is dat een zadel goed op je paard ligt en dat je zelf ook lekker er in/op zit.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:26

Ik heb de rossner amrika op mijn haflinger liggen,
hij ligt goed op mijn haflinger en ik vind hem heerlijk zitten !!

goede prijs kwaliteit verhouding vind ik!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:57

Ik vind zelf Rossners niet echt fijn zitten. De kwaliteit schijnt nogal te verschillen, ze komen soms van verschillende fabrieken heb ik gehoord.
Dat ze niet breed genoeg zijn ligt gewoon aan de boommaat. Divoza verkoopt meestal alleen 31/32 bomen, terwijl je voor een brede fries wel een 33/34 kan gebruiken.

Ik vind zelf JC veel fijner dan Rossner, omdat JC's vaak beter opgevuld zijn. Let op als je een zadel koopt dat de kussens van de voor- naar de achterkant helemaal recht zijn, dus niet rond gevuld. Dan krijg je een soort schommeleffect. Let op dat er geen bobbels in de vulling zitten. Als je gaat passen, zorg dat het zadel achter het schouderblad ligt, en kijk dan of het in evenwicht ligt. Pas een zadel altijd zonder shabrak eronder.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:59

Ik had een rossner america voor mijn haflinger. Vond het zadel zelf erg fijn en zit heerlijk

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 06:38

Inderdaad, lekker zitten kun je in een Rossner (amerika)!
Ik vind ze lekker zacht, met fijne kniewrongen! Alleen jammer dat ze zo snel uitzakken, en dus breder worden..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 06:53

Kylan schreef:
Ik vind zelf Rossners niet echt fijn zitten. De kwaliteit schijnt nogal te verschillen, ze komen soms van verschillende fabrieken heb ik gehoord.
Dat ze niet breed genoeg zijn ligt gewoon aan de boommaat. Divoza verkoopt meestal alleen 31/32 bomen, terwijl je voor een brede fries wel een 33/34 kan gebruiken.

Ik vind zelf JC veel fijner dan Rossner, omdat JC's vaak beter opgevuld zijn. Let op als je een zadel koopt dat de kussens van de voor- naar de achterkant helemaal recht zijn, dus niet rond gevuld. Dan krijg je een soort schommeleffect. Let op dat er geen bobbels in de vulling zitten. Als je gaat passen, zorg dat het zadel achter het schouderblad ligt, en kijk dan of het in evenwicht ligt. Pas een zadel altijd zonder shabrak eronder.

heb een jc gehad , dat viel mij juist weer erg tegen ,,

maar als ik hier voor iemand een zadel bestel bij divoza en ze willen een boommaat 33 34 of zelfs 35 kan ik die gewoon bestellen bij ze hoor

ze hebben de gangbare 31/32 liggen maar als je een andere wilt zetten ze die er in voor je

rudolfietje

Re: rossner zadels? foto paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 15:45

bedankt allemaal. Ps hoe krijg je die foto bij je naam? ik heb een apple compen weet niet hoe dat gaat!
groeten Ruth

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:21

ik heb net mijn rossner america plus zadel ontvangen , ik heb er nog niet mee gereden, ja heel even met passen maar ik vond m toen heel erg fijn!!

En wat KYLAN zegt is niet waar, divoza kan je gewoon de maat geven die je wil ookal is het een 34 of 35 !

Mijn zadel hebben ze helemaal op maat moeten maken en dat hebben ze perfect gedaan!!