Aan welke prijsklasse moet ik denken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Aan welke prijsklasse moet ik denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 16:12

Als ik een e pony of groter zoek.
Leeftijd papier en geslacht is niet belangrijk.
Liefst een paardje met wedstrijdervaring (L/M). Die zich makkelijk laat rijden en ontzettend braaf buiten in het bos, dorp, strand. En ook verkeersmak is voor grote voertuigen en die alleen naar buiten kan.

Princess

Re: Aan welke prijsklasse moet ik denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:37

toch wel rond de 5000

superbig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:42

Het verschild heel veel vind ik. Een pony waar je mee langs rijdende trackers of vrachtwagens rijdt, vind je niet.
Leeftijd zegt veel over de prijsklasse. Een ouder paard (denk aan 14,15,16,) zal goedkoper zijn dan bijvoorbeeld een 6 of 7 jarige.
Ook kwaliteit en uitstraling zegt veel over de prijsklasse.
Dus princess ik vind dat je niet zomaar kan zeggen 5000 want goedkoper zijn ze er ook wel. Ligt er maar net aan wat je precies zoekt en tegen komt.
Groetjes

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:45

Ik denk dat je voor 3000 wel iets hebt. Maar hoe beter je paard moet zijn hoe duurder het is.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 16:47

Het hoeft niet echt een droogkloot te zijn. Maar hij moet niet van elk dingentje het op een lopen zetten of stijgeren of bokken.
Het hoeft ook niet iets speciaals te zijn.
Het gaat mij puur om dat ik er veilig mee naar buiten kan en wat dressuurmatig kan gaan rijden.

Willen jullie er ook bij zetten aan welke leeftijd en grote en wel of geen papier. jullie denken met die prijzen?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:02

jaartje of 8/9/10 en dan rond de 3000

E-pony's zijn zo duur niet hoor

hebt ook leuke beestjes met minder (wedstrijd)ervaring, maar die bv wel 100% verkeersmak zijn en een beetje kunnen dressuren die rond de 2000 zitten en nog wat jonger zijn

maar je kan natuurlijk ook best een leuke E-pony vinden die M ofzo loopt en waar ze 6000,- voor vragen, t is maar net wat de gek er voor geeft
ik persoonlijk zou voor een leuke brave e-pony niet meer dan 3000 over hebben

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:05

Hij hoeft niet perse wedstrijdervaring te hebben. Maar hij zou wel L aan moeten kunnen. En heel belangrijk hij moet ontzettend braaf zijn. Een bokje moet kunnen. Maar niet extreem.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:09

dan ben je met 3000 euro zeker klaar hoor

een 4/5/6 jarige die braaf zn rondjes loopt, verkeersmak en eerlijk is, die hoeft echt geen handen vol geld te kosten en met wat les erbij kan eigenlijk iedere pony wel tm het M/Z getraind worden, als de basis er eenmaal opzit lukt de rest ook wel

was tijdje terug aan t zoeken naar een leuke (jonge) springpony voor iemand en onder de 2500 heel wat leuks kunnen vinden! oa op marktplaats en die sites

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:17

Ja dat is zeker waar.
Ik hoef ook geen luxe paardje. Als hij maar braaf en eerlijk is en ik er veilig mee naar buiten kan. Dat is voor mij het allerbelangrijkste. En als hij dan ook nog leuk dressuurmatig kan lopen is dat het helemaal.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:44

Vaak zitten paarden ouder dan 12-13 in een wat lagere prijsklasse (tot 3000 euro, afhankelijk van de leeftijd), je kan dan een leuk braaf paard kopen met wedstrijd ervaring, en wat nog een beetje te betalen is, en waar je nog jaaaaren mee verder kunt, helemaal als wedstrijd rijden geen must is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:59

een brave E-pony rond de 10 jaar zonder papieren en in het L gereden zal zo rond de 3000-3500 zitten

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:09

superbig schreef:
Een pony waar je mee langs rijdende trackers of vrachtwagens rijdt, vind je niet.

waarom niet?
ik kan met mijn paardje best een rijdende tractor of vrachtwagen tegen komen, en dan rijd ik ook nog een op een weg waar twee auto's naast elkaar kunnen als ze beiden iets de berm ingaan

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:13

Citaat:
superbig schreef:
Een pony waar je mee langs rijdende trackers of vrachtwagens rijdt, vind je niet.

Ik nodig je uit

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:14

Inderdaad, 3000 - 4000, absoluut niet meer. (zeker niet voor een pony)
Een jonge E-pony (3 jaar, onbeleerd) heb je voor 1500,- met leuke afstamming. Dat komt omdat ze als paard gefokt zijn, maar te klein gebleven zijn. Die gaan vaak voor een goed prijsje weg. Maar goed, je zocht een E-pony op M-niveau, dus hier heb je weinig aan

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 18:17

Nee hoeft niet persee M niveua te zijn. Er moet een goede basis in zitten. En mogelijkheid tot L/M.
Maar het belangrijkste is toch dat hij braaf buiten is.
Ik heb ook liever een e.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:44

ik denk dat je rond de 1500 ook wel een leuk E pony'tje vind.. ik zie ze zo vaak..
maar wil je een die wedstrijden kan lopen enz denk ik aan minstens 2000 euro

En met mijn pony'tjes kan ik ook langs rijdende trackers, vrachtwagens, onder vliegtuigen die bijna landen of opstijgen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:24

Cowgirl schreef:
Citaat:
superbig schreef:

Ik nodig je uit

Inderdaad, als Amo de kans krijgt loopt hij zo onder een rijdende vrachtwagen, daar gaat hij echt niet voor aan de kant en is hij echt niet van onder de indruk

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 20:06

waarom kijk je neti ff op marktplaats slimbo
of gewoon heir op bokt!!!
daar zie je ook zat e pony's van 2500 euries tussen staan

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:28

Ja ik zit nu ook te kijekn. En wat een ontzettende leuke dieren komen er voor bij. En sommige staan echt voor een meeneem prijs dat ik al weer ga denken dat er iets mis is. Maar ers taan ook paarden op voor belachelijke prijzen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:18

superbig schreef:
Het verschild heel veel vind ik. Een pony waar je mee langs rijdende trackers of vrachtwagens rijdt, vind je niet.
Leeftijd zegt veel over de prijsklasse. Een ouder paard (denk aan 14,15,16,) zal goedkoper zijn dan bijvoorbeeld een 6 of 7 jarige.
Ook kwaliteit en uitstraling zegt veel over de prijsklasse.
Dus princess ik vind dat je niet zomaar kan zeggen 5000 want goedkoper zijn ze er ook wel. Ligt er maar net aan wat je precies zoekt en tegen komt.
Groetjes

mijn 3 jarige toendertijd kon je zonder zadel langs trekkers en alle verkeer!
nu nog steeds en nu is hij 4 jaar oud!
mijne is supermak met al het verkeer wat rijdt!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:54

Cowgirl schreef:
Citaat:
superbig schreef:

Ik nodig je uit

ik ook heb een pony en 2 paarden staan die overal langslopen(oke 2 daarvan willen niet alleen van huis weg, maar ze zijn iig 200% verkeersmak ) en z ken ik nog veel meer paarden die overal braaf langslopen!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:04

felicity schreef:
Ja ik zit nu ook te kijekn. En wat een ontzettende leuke dieren komen er voor bij. En sommige staan echt voor een meeneem prijs dat ik al weer ga denken dat er iets mis is. Maar ers taan ook paarden op voor belachelijke prijzen.

Is kwam toevallig dit topic tegen, ga je Spikkel toch verkopen ?

lutje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:18

hoi allemaal ik werk al jaren bij een handelaar en nee hij heft niet alleen maar zooi!
Momenteel is het heel moeilijk behoorlijke pony's te vinden zeker voor niet al te veel geld momenteel, gaat alles wat een beetje pony is gelijk door naar het buitenland en mede doordat alles vertrekt worden de prijzen voor een beetje een leuke e pony steeds hoger als je echt een epony wil die voldoet aan jouw eisen moet je zeker richting de 4000 euro gaan denken! wat nog wel een mogelijkheid waar wel een groot aanbod in is zijn de paarden die net buiten de e maat vallen die zijn ook goedkoper momenteel dan epony's en dan moet je denken aan een kleine 1.60 en dan betaal je rond de 3000 ik hoop dat je wat verder komt hiermee !

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:37

Ik heb bij een handelaar gereden en daar heeft jouw pony gestaan!
Die was echt perfect, maar inmiddels is die doorverkocht naar een andere handelaar.
E-pony's zijn minder populair dan paarden of D-pony's, dus voor een redelijk prijs zijn de wel te krijgen denk ik.

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:13

ik denk dat het ook erg veel te maken heeft met wat voor tehuis je het paardje kan bieden. Dan kun je ze vaak veel goedkoper krijgen als je je paardje een goed huis geeft