shetjes kleine rit met trailer.. hoe en wat ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

shetjes kleine rit met trailer.. hoe en wat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 08:53

hoi,
vandaag ga ik mijn 2 shetjes verhuizen naar een andere wei. maar moet ik ze gewoon aan de stang vastmaken ? want de kleinste is 85 cm.. en ben zo bang dat hij zich ophangt ofzo ?

en beenbescherming ? denk zelf niet dat het nodig is.. want heb ook geen transport beschermers ofzo, alleen peesbeschermers en bandages.. maar bandages zijn juist gevaarlijker als ze los zouden raken

wie kan mij helpen ?

SANEX

Re: shetjes kleine rit met trailer.. hoe en wat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:29

Als de voorste stang een losse stang is, draai 'm dan om.
Normaal hangen stangen met de puntjes van boven naar beneden, ik draai 'm altijd om, met de puntjes naar boven toe door de gaatjes van de houder heen.
Dan hangt ie net wat lager.

Als je niet goed een transportbandage kan aanleggen kun je het idd beter zonder doen, omdat het anders gevaarlijk kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:19

wij hebben de shetties altijd los staan. tenzij ze met zn 6en erin moeten, dan zetten we ze zo kort, dat ze klem stat zeg maar, zodat ze elkaar niet kunnen pakken, en ze ook niet kunnen springen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:23

toen wij nog geen trailer hadden legden we altijd een baal stro voor de stang, omdat ze anders onder de stang gingen staan en ik dat maar eng vind bij het rijden... gewoon vastzetten aan twee kanten.
bij mijn trailer kan ik de voorste stang(en de achterste) ook lager zetten, dus zal die baal stro nu niet meer nodig zijn(nog geen shet in gehad)
maar officieel is de voorste stanghoogte voor een shet 85 cm. hoog..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:12

Jaren geleden zijn mijn (toenmalige) verzorgshetlanders gewoon los in de trailer meegegaan.
(1,5 paardstrailer geloof ik, in ieder geval geen tussenschot)
Shetlanders zijn beide gewoon gaan liggen tot ze aangekomen waren bij de bestemming.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 14:44

de shetjes zijn vanmiddag veilig aangekomen
ik heb ze maar vastgezet aan de stang.. en nisk van bescherming ofzo.. en alles is goed gegaan
aleen wouden ze omdraaien in plaats van achteruit eraf