Plekken van hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Plekken van hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 00:07

Wie weet een oplossing voor een paard met een dunne huid dat kale plekken krijgt van het hoofdstel? Iets anders dan een bontje svp.

Anoniem

Re: Plekken van hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:16

Mischien dat hoofdstel van Harrys Horse,dat endurance?
Is niet zo duur,weet alleen niet precies wat voor materiaal dat is.
Kan ook als een halster,en kan tegen -20 celcius.
Is ook goed voor een gevoelige huid als ik het goed heb,moet je even op www.harryshorse.nl kijken,volgens mij staat ie bij de nieuwe producten.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:36

kan het zijn dat je paardje wat meer in het bloed staat? Mijn volbloed heeft dat n.l ook gauw. Dat zou te maken hebben met opgedroogd zweet onder het hoofdstel. ( hij heeft het ook op andere plekken waar opgedroogd zweet blijft zitten.Na elke rijbeurd even afsponzen met water moet dan helpen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 01:10

santos schreef:
kan het zijn dat je paardje wat meer in het bloed staat? Mijn volbloed heeft dat n.l ook gauw. Dat zou te maken hebben met opgedroogd zweet onder het hoofdstel. ( hij heeft het ook op andere plekken waar opgedroogd zweet blijft zitten.Na elke rijbeurd even afsponzen met water moet dan helpen.

Inderdaad dat is bij Olly ook het geval!
Zolang ik hem maar even na het rijden afspons en niet de hele dag met halster om laat lopen is er niks aan de hand

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 10:12

Het is idd van moederkant een Township XX maar ik zet hem na het rijden onder de spuit - zal waarschijnlijk dus niet goed genoeg wassen Hij staat ongeveer 9 uur buiten met halster aan maar pas sinds hij terug onder het zadel is zijn die plekken er dus ik denk dat het zweet het probleem is - bedankt!
En Indian Rose bedankt voor de link, ik ga even kijken.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:07

Jah ik ken het, zodra ik hem niet goed afspons achter zijn oren en op de andere plekken waar het hoofdtel zit, heeft hij binnen de korste keren kale plekken...... dus idd goed schoonhouden.