paard kan niet alleen zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tjielp17

paard kan niet alleen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 23:14

Hallo,
ik zit met een klein probleempje.
Mijn paard heb ik afgelopen donderdag opgehaald en naar een nieuwe stal gebracht en nu staat ze vanaf vrijdag bij de rest van de paarden.
Alleen toen ik haar vrijdag pakte toe wou ze alleen mee als het andere paardje Carmen ook mee ging.
En toen ik ze uit elkaar haalde begonnen ze beide ontzettend te hinniken.en me paard bleef ontzettend onrustig totdat Carmen er weer bij was.Vandaag toen ik haar(missy) pakte toen moest Carmen weer helemaal mee naar voren en toen stonden er gelukkig andere mensen naast me ook hun paarden te poetsen dus me paard was toen wel rustig en toen gingen die mensen weg en toen begon ze weer.
Wat moet ik hier nou mee?
Ik ben bang dat ze alleen rustig zal blijven als er een ander bij is.
wie kan me helpen?met een idee?

thanx

NWDynamite

Re: paard kan niet alleen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:17

gewoon blijven oefenen en haar belonen als die andere weg is... zo merkt ze dat het niet erg is en ze ze weer terugziet!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:44

bach remedie halen en dan de resque druppels,werkt heel goed in dit soort situaties.

ook steeds even kort erbij weghalen en daarna er weer bij zetten, veel belonen dan , veel paarden hebben last van verlatingsangst...
heeft heel veel tijd en geduld nodig om ze dat af te leren.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:17

die van mij had dat ook... maar nu kwam er een nieuw paardje bij te staan en toen was het weer goed. Hij moest wel heel erg wennen, was nog van slag maar het gehinnik en zenuwachtig gedribbel was wel weg.

Alleen als ik nu 1 van beiden uit de wei haal gaat de ander over de rooie. Neem ik ze meestal ook alle twee maar mee.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 12:04

Ik zou er geen spulletjes bij gaan halen... gewoon aanleren dat ze even zonder ze moet kunnen... komt wel goed, kwestie van vertrouwen

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:39

Staat ze in de wei alleen bij die Carmen in de wei of staat ze bij meerdere in de wei, want het kan zijn omdat ze nog een beetje vreemd is op de nieuwe stal dat ze zich hecht aan haar enige weidegenootje, zou haar in een grotere groep zetten en als ze al in een grotere groep staat, moet je haar als je als ze bij stal staat met poetsen en ze is alleen, afleiden door haar lekker te poetsen en te rijden, zodat ze die andere paarden als het ware vergeet.

tjielp17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 22:37

Brennie schreef:
Staat ze in de wei alleen bij die Carmen in de wei of staat ze bij meerdere in de wei, want het kan zijn omdat ze nog een beetje vreemd is op de nieuwe stal dat ze zich hecht aan haar enige weidegenootje, zou haar in een grotere groep zetten en als ze al in een grotere groep staat, moet je haar als je als ze bij stal staat met poetsen en ze is alleen, afleiden door haar lekker te poetsen en te rijden, zodat ze die andere paarden als het ware vergeet.

ze staat met een hele grote groep van ±20 paarden en pony's en me paardje is nu 3 jaar en 3 maanden en rijden wil nog niet echt lukken komt steeds in protest omhoog.dus zit met 2 problemen.