Paardenmarkt ELST

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Disa

Paardenmarkt ELST

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 21:08

Maandag is er weer de op twee na (Zuidlaren, Hedel) grootste paardenmarkt van ons land met een aanvoer van tussen de 1500 en 2000 paarden.

Zijn er nog Bokkers die hun geluk gaan beproeven en op zoek gaan naar een nieuwe viervoeter. Goed opletten (voor miskopen, verborgen gebreken): maar er staan echt wel leuke dieren tussen voor weinig geld. Voor de liefhebbers van een "gokje".

kiana

Re: Paardenmarkt ELST

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:01

Nee, dank je.......
ik koop liever paarden die ik op stal kan beoordelen, in de wei en onder het zadel. Bovendien is een bloedtest erg moeilijk op een markt. Hoeveel BUTE zou erin de paarden zitten ?

Nee hoor, ik zou de gok nooit durven wagen, ook al zijn ze goedkoop.
Wat niet wil zeggen dat je nooit geluk hebt...........

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:05

ik ga er wel heen ,gewoon puur om te kijken en misschien spullen ofzo te kopen.. ze hebben meestal ook kraampjes dusja.. het is toch dichtbij me huis en ik ben vrij van school nog meer bokkers die gaan?

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:24

Ik ben er jarenlang geleden een keer geweest, misschien ga ik maandag wel weer even kijken hoef geloof ik pas om 12 uur op school te zijn dus dat moet te doen zijn.

En nee ik ben niet van plan wat aan te schaffen. Mijn inkomsten kunnen niet meer dan een paardje aan, maar ik blijf het leuk vinden om te zien wat er te allemaal te koop staat enzo.

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:29

Ik ga misschien ook wel even kijken, niet voor een paard maar misschien hebben ze er wel leuke spullen.

Disa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 11:49

Ik zou ook niet snel iets kopen boven de 2500 op een paardenmarkt, dan wordt het risico gewoonweg te groot. Maar wie op zoek is na een leuke gezelschapspony (shet) kan voor 100-200 euro uitkiezen. Ook zullen er genoeg pony`s (welsh, fjord, tinker, haflinger) en veulens worden aangeboden en zeker niet alleen door handelaren. Op deze markt komen ook redelijk veel particuleren die wegens inkrimping dieren verkopen.

Uiteraard gaat een groot percentage van de aanvoer rechtstreeks naar het slachthuis (let op de symbolen die met stift op de bil zijn getekend na verkoop, italiaanse/belgische veewagens) maar daarnaast staan er ook gewoon paarden en pony`s die absoluut potentie hebben voor de sport en of recreatie.

Een aanrader!

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 12:05

hmm.. als je een miskoop wil doen moet je vooral daar een paard kopen.
voor mij mag het best afgeschaft worden, die markten. alleen maar hooi op de wagen van corrupte handelaars en opkopers die vaak gewoon slachtpaarden kopen en ze dan terug in het circuit proberen te brengen.. meestal ten koste van het welzijn van die dieren, die van eigenaar naar eigenaar gaan, transport na transport. de ellende die je soms ziet op zulke markten is onbeschrijflijk.

Disa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 12:29

Iemand die nog wat plaats heeft thuis en mogelijk op zoek is naar een nieuwe aanwinst kan een dergelijke markt heel erg meevallen.

vb. haflingerveulens (hengtjes) worden vaak opgekocht voor de slacht. Die dieren hebben geen gebreken maar zijn gewoon overbodig, de fokker houdt vaak alleen de merrieveulens en wil voor het slechte weer begint van zijn hengstjes af. Met een beetje geduld heb je dan na een tijdje voor weinig geld een prima haflinger.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 12:30

Ik ga erheen! De eerste keer dat we gaan, denk alleen dat we met een paar paarden terug gaan komen, ik kan er echt niet tegen en de mensen met wie ik ga ook niet. We gaan al om 6 uur sochtends erheen.

En 1 misverstand, er staan ook goed paarden op de markt hoor! Een vrouw van ons op stal heeft er een belgisch trekpaard gekocht en die loopt nu wedstrijden voor de kar enz. Is altijd gezond geweest en alles, op de keuring kwam ze er ook heel goed uit...het zusje van die belg komt morgen ook op die markt en miss dat we haar dan ook meenemen....Ik ga miss voor een welshje kijken waar mn moeder en ik mee kunnen gaan mennen...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:53

Ik zou niet gauw voor een rijpaard naar de markt gaan. Maar als je gewoon een gezelschapsshetje zoekt of iets dergelijks en je komt wat leuks tegen waarom niet?

Mijn e-pony (nu negen jaar) heb ik als veulen van de markt in elst af.

Hengstveulentje dus niet zo gewild.
We hebben hem voor 250 gulden destijds mee kunnen nemen.
Nooit spijt van gehad.

Hier wat foto's van hoe hij er nu uitziet:
Afbeelding
Afbeelding

Heb helaas geen veulenfoto's meer op de computer staan.

Misschien dat ik morgen ook nog even ga kijken. Ben alleen bang dat ik dan weer met een pony thuiskom
Was destijds namelijk niet echt de bedoeling

Disa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 14:03

Ik bedoel maar....................

Disa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 11:45

Weet niet of iemand wat gekocht heeft maar de markt was drukbezocht en het aanbod van (goede) pony`s was royaal. Ook liefhebbers van tuigpaarden en enters/twenters zullen aan hun trekken zijn gekomen.

Swieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:44

Heeft er iemand foto's gemaakt op deze markt?
Ik heb nml een foto van Swieber op de markt gekregen en mijn vermoeden is dat het Elst is geweest.
Als dat zo is heeft iemand van jullie hem dan misschien gezien gehad daar ?

Lopende topics over Swieber:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=418938&hilit=

viewtopic.php?f=11&t=738931&hilit=

viewtopic.php?f=98&t=468394&hilit=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:13

Ik wil en mag niet meer naar de markt sinds ik vorig jaar met een shetje terug kwam. Mijne komen alle 3 van een markt (niet die in elst) en ik heb met alle 3 onwijs veel geluk gehad. Ik ga nu niet meer naar markten omdat ik het liefst alle zielig kijkende pony's mee wil nemen.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:34

capopjekop schreef:
Ik wil en mag niet meer naar de markt sinds ik vorig jaar met een shetje terug kwam. Mijne komen alle 3 van een markt (niet die in elst) en ik heb met alle 3 onwijs veel geluk gehad. Ik ga nu niet meer naar markten omdat ik het liefst alle zielig kijkende pony's mee wil nemen.

Ik denk dat heel veel mensen dat probleem hebben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:13

Swieb, ik denk dat je beter een nieuw topic kan openen omdat deze behoorlijk oud is, en men niet leest Lachen

Slotje dus.