Rare hoefijzers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Rare hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:45

Hoi, mijn Haflingertje is vorige maand opnieuw bekapt en beslagen (voor ijzers), maar toen had hij ineens hele andere ijzers dan die hij normaal heeft..... Hij kwam net uit het land en had toen geen ijzers, dus mss kan het met de groei van zijn hoef te maken hebben ofzo..... Eerst had hij altijd de normale standaard ijzers, met 2 lipjes aan de voorkant. Nu had hij ineens ijzers zonder lipjes en die smaller zijn dan normale, en een beetje rond van de bovenkant zeg maar.... Ik had zelf het idee dat deze ijzers mss lichter zijn en dat voor hem lekkerder loopt, de meeste pony's hebben nl. dit soort ijzers en de paarden voornamelijk gewone ijzers. Ik geloof dat er geen prijsverschil was met de normale ijzers.

ff voor de duidelijkheid : Mijn paard staat op een manege en wordt altijd gewoon gedaan door de smid van de manege. Die doet altijd voor ijzers achter geen ijzers, zoals hij altijd heeft. Verder beslist ie zelf wat het beste is, want ik ben er meestal niet bij.

Dus wie weet wat voor soort ijzers dit zijn en waarvoor ze dienen ?

Udo2001

Re: Rare hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:53

Natural balance ijzer??? Zonder lippen met voor een ronde afloop??
Om het beter rollen van het vorbeen??? Weeet het niet hoor, zul je eens op internet gaan zoeken. Maar zoals je beschrijft kan het hem zijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:55

Daar dacht ik idd ook aan Udo2001
*heb er van de week toevallig over gelezen*

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 21:47

Udo2001 schreef:
Natural balance ijzer??? Zonder lippen met voor een ronde afloop??
Om het beter rollen van het vorbeen??? Weeet het niet hoor, zul je eens op internet gaan zoeken. Maar zoals je beschrijft kan het hem zijn.

Ik heb er zelf nog nooit van gehoord, zou best kunnen.... Hij loopt er in elk geval goed op, nog geen verschil gemerkt. Het ijzer zit stevig en zit na een maand nog niet los ofzo, hij slijt ook minder snel en wordt minder gauw dun, zoals bij normale ijzers. Alleen wrom ze zo smal zijn ?!