Ervaringen JC (jorge canaves) zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Ervaringen JC (jorge canaves) zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:39

hey

Zag op marktplaats een JC dressuurzadel te koop staan wat me wel wat lijkt. Het type is Grand Granat. Maar heb zelf geen ervaring met dit merk. Daarom wil ik graag jullie ervaringen weten (liefste van het type Grand Granat, maar hoeft niet) Hoe is de kwaliteit? Beetje zachte zit? enz....

Ik hoor het graag.

sabien

Re: Ervaringen JC (jorge canaves) zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:58

ik heb een jc dressuur zadel niet de grand granat maar de saphir en ben er erg tevreden mee! ik vind vooral prijs/kwalieteid erg goed en de zit is super zacht, en het zadel past op veel verschillende paarden.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:59

ik heb ook een JC dressuurzadel

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:51

ik heb ook n JC dressuurzadel! Erg fijn zadel

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:55

shrOnatje schreef:
ik heb ook een JC dressuurzadel

En?

Ik meld me ook aan, een heerlijke vaste zit en fijne beenligging, vind de kwaliteit van het leer middelmatig, je krijgt snel ''slijtplekjes'' dus vanaf het begin een beetje bijhouden dan heb je een topzadel voor 100 jaar!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 12:53

Dank je NathalieW
shrOnatje en machie... wat zijn jullie ervaringen met dit zadel??

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:01

Erg goed. Ik heb hem nu 3 jaar en hij ziet er voor een 2e handse nog aardig goed uit! Wel wat slijtage enzo, maar dat is normaal

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 13:30

oke dank je wel

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 22:13

mijne is ongeveer een jaar oud. echt een fijn zadel. een beetje aan de onderkant slijtplekjes maar daar heb ik geen problemen mee. hij zit heel fijn en heeft een beetje een diepere zit,

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 22:20

ik heb een JC vzh zadel ("Rubin") naar dressuur gericht..
heb m nu 3 jaar en ben dr nog steeds erg tevreden over
gooit foto: *Klik* niet helemaal duidelijk want ik zit erop maar het geeft een beetje een beeld... haha

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 22:55

Ik rijd de Haflinger met een JC Saphir (vzh). Het zadel is niet van mij, ik 'kreeg het erbij' toen ik dat paard ging rijden.

Met dat zadel rijd ik endurance (tot nu toe tot 40 km) en ook dressuurmatig. Ben er prima over te spreken (hoewel het het niet haalt bij mijn eigen Hulsebos ). Beenligging is bij mij prima, 'zachtheid' ook. Ik krijg er geen zere kont, rug of benen van en het ligt ook goed op het paard.

Ik vind trouwens dat zeepaardje met bijbehorende tekst op de website erg gaaf: zie www.jorgecanaves.com

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 07:43

Ik heb ook een JC Saphir Dressuur, bij mijn paard gekocht( vorige eigenaaresse had het zadel al 2 jaar op dit paard liggen)
Ik ben er zeer tevreden mee, de zit en beenligging is goed, alleen vind ik van JC zadels de leer kwaliteid niet altijd goed (grijze plakken bij de beenligging) maar ik vind het supper dat bij dit zadel de stijgbeugels onder de zweetbladen zitten, dan heb je je benen veel stiller, want het zweetblad zit weer extra bevestigd aan de singel.
Op mijn pony had ik altijd een Veelzeidigheids zadel richting dressuur, dit zadel heb ik 6 jaar gehad nu rijd mijn zusje er nog vrolijk op verder het zadel is nog heel erg goed maar zoals ik hier boven al beschreven heb dat het leer wat grijs word dat is wel jammer.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 08:34

Ik heb ook al bijna 4 jaar dag in dag uit mijn JC zadel op mijn pony's liggen... Het zit nog steeds heerlijk, zadel verkleurt iets op de plekken van de beugelriemen maar dat is niet meer als normaal lijkt me! Het is gewoon een goed middenklasse zadel!
Het past idd op verschillende paarden goed, ik heb het op mijn 147.5 Arabier gehad, het heeft tijdelijk op een soort NEw-FOrest achtig ding gelegen, en nu ligt het op een KWPN-er...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:45

Ik heb een derdehands JC Rubin (vzh) zadel, wat me goed bevalt, het ligt erg netjes op mijn paardje.
Maar uiteindelijk wil ik toch heel graag een Daaleman dressuurzadel! (Later als ik groot en rijk ben... )

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:53

Ik heb een vzh rubin richting dressuur op mijn haflinger,die gebruik ik niet zo vaak meer,heb ook een dressuur zadel.

Heb ook een dressuur grand granat gehad,alleen die pastte neit meer op mijn haflinger,
ik vond het zadel erg fijn,
ben wel te spreken over de jc's !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:08

Ik vind het lekkere zadels, maar ik vind de kussens wel erg hard