Kan het kwaad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Kan het kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 19:11

Ik kwam vanmiddag bij mijn verzorg paardjes in de wei. Ze stonden helemaal dus ik liep er natoe en pak 1 van de paarden. Zie ik net dat de fjord een stok schriklint aan het opeten was. Ik heb het gouw afgepakt maar weet niet hoe veel ze heeft opgegeten. Het kan zijn dat ze maar een cm op heeft gegeten maar het kan ook zijn dat ze wel 10 cm of meer heeft ofgegeten.
Nou was mijn vraag:
Kan het kwaad of kan ik toch nu alsnog de eigenaar maar beter even opbellen dat de fjord het aan het eten was?
(het is vanmiddag gebeurt)

Phynix

Re: Kan het kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:15

Ja, ik zou op zijn minst de eigenaar bellen!!!!! Ik wil het toch echt wel weten of er iets met mijn paard gebeurt is, al is het maar iets kleins. De eigenaar kan vervolgens wel beslissen of er een veearts moet komen. Ook weet de eigenaar nu of hij de fjord in de gaten moet houden, qua gedrag en uitwerpselen. Ik zou echt direct bellen.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:18

Ja, ik zou op zijn minst de eigenaar bellen!!!!! Ik wil het toch echt wel weten of er iets met mijn paard gebeurt is, al is het maar iets kleins. De eigenaar kan vervolgens wel beslissen of er een veearts moet komen. Ook weet de eigenaar nu of hij de fjord in de gaten moet houden, qua gedrag en uitwerpselen. Ik zou echt direct bellen.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:21

Ik ben het met Phynix eens. Dit kan hartstikke gevaarlijk zijn. Ik zou de eigenaar op bellen en laat die maar beslissen of er een VA moet komen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 19:24

Ik heb net de eigenaar gebeld.
die zou gaan opletten.
Het was zeg maar van dat dikke witte lint. Hoe ze eraan komt zou ik niet weten want dat witte lint word bij de wei van mijn verzorg paardjes niet eens gebruikt. Heel vreemd. (het gaat om een fjord van 29 die het heeft opgegeten)
Wat kunnen paarden er van krijgen en wat zijn dan de symptonen?

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:49

Het zou ergens in het lichaam kunnen blijven hangen en gaan dwarszitten in de darmen.
Met wat geluk komt het gewoon bij de mest eruit. Ik zou op symptonen letten als verminderde eetlust en darm- en maagklachten. Zorg dat ze dus alles gewoon eet en drinkt. Controleer of ze genoeg mest en of dat er normaal uitziet. En kijk of ze last krijgt van darm- en maagklachten, als opgezette buik, rare geluiden, niet vit zijn en trappelen naar buik.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 19:52

ik kan niet op alles letten want ik kom alleen maar op zaterdag. maar ik kan wel opletten op trappen naar de buik, rare geluiden maken enzo

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:53

Zo heeft mijn paard eens een x het zoldertje boven zijn stalletje gesloopt en toen kon hijbij een snoer (waar overigens al heeeeel lang geen stroom meer opstaat< geen dingen met stroom vlakbij de stallen>)

Maar goed ik heb 2 meter kabel nooit weer gevonden!

Inderdaad in de gaten houden en desnoods even DA bellen.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:58

Daar ben ik het helemaal mee eens

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:08

Mee eens eigenaar bellen.

Ps Je moet wat aan je taalgebruik doen hoor

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:45

ik heb al de eigenaar gebeld. Ik iets aan me taal gebruik doen? ik scheld toch niet ofzo

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:27

je hebt behoorlijke spelfouten in je 1ste bericht!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 21:51

jah ik heb een beetje te snel getypt

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:42

hoi hoi ik heb je je pb beantwoord.

maar voor alle duidelijkheidhet was niet aanvallend bedoelt maar wilde je even attent maken op je woordenkeuze en spellingen..

groetjes

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 08:03

heb wel eens een keertje een touwtje van een stropak uit een pony zijn mond getrokken, of dat ze plastic zakjes opeten etc....

gewoon afwachten, de eigenaar wel even inlichten en verder afwachten...
meer kun je toch niet doen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 09:29

@ vlasta: heb je een pm gestuurt. Had opeens ook wel door dat er wel erg veel taalfouten in zaten. Had een beetje te snel getypt

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:32

annepaardoes schreef:
@ vlasta: heb je een pm gestuurt. Had opeens ook wel door dat er wel erg veel taalfouten in zaten. Had een beetje te snel getypt

okiedo