Waar vraag naar pensionstal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tuttifrutti

Waar vraag naar pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 19:09

zoals jullie in de titel zien, zou ik graag willen weten in welke plaats/provincie er vraag is naar een goede pensionstal?
en wat iedereen graag zou willen verwachten bij die pensionstal?(faciliteiten; buitenbak, wasplaats, enz.)
hartelijk bedankt.

Linardsje23

Re: Waar vraag naar pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:50

waar zou ik even niet zo snel weten.
maar wat ik belangrijk vind: weidegang ( zomer en winter), ruime stallen, wasplaats (gewoon simpel), toch liefst wel een binnenbak, mogelijkheid om je paard los te gooien in een paddock oid.
en het is vooral in de winter ook wel lekker als er een kantine is. ( kan je weer even bijkomen en opwarmen )

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:02

Waar zou ik je ook niet kunnen zeggen.
De faciliteiten? Ligt eraan of je een grote of kleine pensionstal wil.
Ik rij op een (hele) kleine pensionstal, 4 stallen *willen we 2 bijbouwen*, poetsplaats met warm water, zadelkamer die op slot kan, weidegang (zomer en winter), buitenbak van 20 bij 40. *ik heb ook de mogenlijk heid om in een 20 bij 60 te rijden maar die is niet bij ons op stal zelf*
Ik ben hier heel tevreden over *oja ik vergat onze (overdreve luxe ) kantine*
Voor een grotere stal zou ik het fijn vinden om een binnenbak te hebben van 20 bij 40 of 20 bij 60.
*wij mogen onze bak niet overdekken daarom blijven we bij een buitenbak*

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:33

rotterdam misschien

ik vind het zelf heel belangrijk om een goede bak te hebben met een goede bodem. een wei en een ruime box voor je paard.
en een spuitplaats met warm en koud water. en ergens waar je ze kan longeren(ook met een goede bodem)
en dat ze gewoon goed en regelmatig voer krijgen, dat zijn wel de belangrijkste dingen en dan is het mooi meegenomen als er een binnenbak is en een bos dichtbij maar dat is allemaal bijzaak.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:51

Ik zou graag dezelfde stal zien (Noord-Holland) als waar ik nu sta, maar dan mét weiland, iets grotere paddocks en laatste voerronde iets later.
Dan heb ik echt niets meer te klagen
Oh en vanaf de stal gelijk het bos in ofzo...lekker buitenrijden zonder skeelers in de buurt

Dus qua faciliteiten;
- Mooie, ruime, buitenboxen
- Ruime rijbanen (liefst ca. 20x60) binnen en buiten met goede bodem(op huidige stal hebben we daarnaast nog een kleinere binnenbak voor longeren/los gooien).
- Voldoende en goed stro in de stallen
- Overdekte stapmolen
- Weiland
- En als het weiland echt niet kan in de winter (wat in NH erg normaal is) ruime paddocks
- Spuitplaats en solarium

Verder;
- Goed overzicht op de paarden
- Meenemen eigen instructeur/trice, DA en hoefsmid moet mogelijk zijn
- Springmateriaal aanwezig
- Voldoende voerbeurten en op vaste tijdstippen
- Kantine en toillet (wat mij betreft niet luxe, als je na het rijden maar even een glaasje water kan drinken )

En als laatste;
- Betaalbaar
- Eigenaren en pensionklanten die op een serieuze en verantwoorde manier met paarden bezig zijn

Al met al, dit zou de perfecte pensionstal zijn wat mij betreft, helaas bestaat die nog niet helemaal. Maar ach, er moet toch wat te dromen blijven

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:50

Tja, ik ken mensen die in Amsterdam wonen en hun paarden in Zuid Friesland stallen. Meerdere!

Dus weidegang is heel belangrijk voor veel eigenaren. Dan kopen ze zelfs met een heel stel een 2e huis om hun paarden maar te laten genieten.
Dus waar je ook begint: zonder weidegang is amoede.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 08:00

Wij hebben in ons dorpje maar 2 pensionstallen.. 1 is op de manege (kwartier fietsen van mij vandaan) de andere is op Olthuis (half uur fietsen van mij vandaan) De manege is dikke 130,- zonder weidegang! Wel 2 bakken (binnen en buiten) mooie springweide, wasplaats, 2 zadelkamers kunnen opslot, ruime mooi boxen.
Olthuis is echt supper de luxe!! Het heeft alles.. en heel veel is overbodig luxe maar wel vijn die is iets cvan 250,- per maand!! Een beetje erg duur voor in deze buurt..

Wat hier in de buurt handig zou uitkomen..
Pensionstal in de kruidenwijk met oa:
- Een bak (binnnen of buiten maakt niet uit)
- Afspuitplaats
- Weidegang
- Zadelkamer

Dat zoek ik eigenlijk tegen een betaalbare prijs van ong. 100,-

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 08:22

Nou heb ik geen idee waar kruidenwijk ligt( is dat wel een plaats?) Maar voor 100,00 huur je zelfs in Friesland alleen een stukje weiland, geen pension.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 08:28

bij ons op het eiland goedereede hebben we ook te weinig pensionstallen !

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 08:38

Hierzo !!! Wij staan nog op een goede stal, maar verder is hier best veel weggegaan de laatste tijd en iets met veel weidegang is helemaal amper te vinden.
Verder de faciliteiten (sluit me zo'n beetje aan bij Antoinette):
- Ruime boxen met veel licht, frisse lucht, genoeg contact met de andere paarden en een lekkere laag stro
- Goede buitenbak, longeerbak en paddock
- In de zomer de hele dag weidegang, in de winter een paar uurtjes of evt. in groepen in de paddock
- Spuitplaats
- Genoeg voerbeurten op vaste tijden
- Niet te veel paarden
- Meenemen eigen instructie/DA/hoefsmid
- Ruim kastje voor zadel e.d. met slot
- Goed overzicht
- Inenten en ontwormen met de hele stal tegelijk
- Béétje redelijke buitenrijdmogelijkheden
- Evt. mogelijkheid om zelf uit te mesten of niet
- Evt. mogelijkheid om je paard het hele jaar door dag en nacht op het land te zetten, dus geen stal te huren
- Redelijke prijs (denk dat dat hier zo'n 250 euro volpension zou zijn).
Denk dat je hier meer dan genoeg klanten zou hebben

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:48

Ik denk dat je in provncie Zuid Holland wel goed zit, zo langs de randstad. Hier in Barendrehct/Rhoon enz is opzich wel wat stalling, maar weinig naar mijn tevredenheid ...

wat ik verwacht van een goede stal:

* goede rijbak (met verlichting )
* mogelijkheid tot losgooien/longeren (met verlichting)
* Spuit-/poetsplaats
* 3x3 stallen
* Incl voeren + mesten
* Weidegang (dat ze buiten worden gezet en 's avonds binnen gehaald worden)
* Incl hooi, stro, voer enz...
* Kantine + Wc

en dit dan zo rond de prijs van €250,-

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:41

Rond Amsterdam, Rotterdam en Den Haag is genoeg vraag naar pensionsstallen.
Ik zelf woon in Den Haag en daar is het egt een regelrechte ramp.
Je betaald de hoofdprijs en je krijgt er bar weinig voor.
Er waren genoeg pensionsstallen totdat gemeente Den Haag het leuk vond om er een aantal vinex wijken neer te zetten. Gevolg weg stallen op deze manier zijn zeker 10 pensions stallen uitgekocht en met de grond gelijk gemaakt!
En er gaan er nog meer volgen.
Veel eisen kun je rond grote steden niet stellen aangezien er geen ruimte is!
Voor het mooiste moet er minimaal zijn:
* buitenbak(binnenbak is een grote luxe maar is niet nodig)
* Paddocks
* Longeercirkel
* stuk wei
* droge zadelkamer
* kantine + toilet
* spuitplaats/ evt. solarium

Als je al deze faciliteiten wenst zit je gem. bij andere pensionstallen rond de 250-300 euro in de maand.
Dit is uiteraard incl. water, elektra, voer, hooi en stro
Ik zou graag pensionsstallen zien waar de prijs niet zo giga hoog is en het met minder doen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:39

Denk dat er in zuid holland ook erg de behoefde is naar stallen waar de paarden ook in de winter buitengezet worden. Ok het land is dan bar en bar slecht maar zelfs een paar uurtjes per dag in een paddock gezet worden zou ideaal zijn dan hoefd de stal van mijn echt niet luxe te zijn. Ik sta nu op een stal zonder al teveel luxe (zelf uitmesten, binnenhalen, buitenbak etc) voor € 247.50 dit is de enige stal die ik ken in de buurt waar ze in de winter in de paddock gezet worden maar helaas is dat over als er meer pensionklanten bijkomen.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:02

In heel Zuid Holland zit je gebakken met je pensionstal denk ik.
Vooral langs het strand is er veel vraag, mensen willen vaak wel een stuk reizen als ze dan lekker naar buiten kunnen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:57

In Rotterdam!

* buitenbak(binnenbak is een grote luxe maar is niet nodig)
* Paddocks
* Longeercirkel
* stuk wei
* droge zadelkamer (liefst wel afzonderlijke kasten met slot)
* kantine + toilet
* spuitplaats/poetsplaats/evt. solarium
* redelijke buitenrijmogelijkheden

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:09

Toen ik ruim 4 jaar geleden in Almere kwam wonen, viel de keuze aan pensionstallen me erg tegen. (zowel het aantal, als de prijs / kwaliteit verhouding) De laatste paar jaar zijn er in de omgeving wat stallen bijgekomen, maar voornamelijk stallen die eigenlijk alleen per auto bereikbaar zijn. Aangezien Almere steeds maar blijft groeien, denk ik dat er nog best ruimte is voor een pensionstal. Vooral als het niet te ver van de stad af ligt.
(al schijnt de gemeente erg moeilijk te zijn in het afgeven van de benodigde vergunningen, zo heb ik van verschillende kanten gehoord)

De voorzieningen die je verwacht bij een stal, zijn natuurlijk met name afhankelijk voor het bedrag dat je een stalling wil (kan) betalen.

Ik vind ruime, lichte boxen, waar de paarden elkaar kunnen zien heel belangrijk, goede bodem in de bak, en mogelijkheid om je paard het hele jaar door, tenminste een paar uur per dag buiten te kunnen (laten) zetten en het kiezen van je eigen instructie.

Daarnaast kan ik nog een hele lijst maken van dingen die prettig zijn als het aanwezig is / mogelijk is. Naast de "gebruikelijke luxe" voorzieningen zoals een binnenbak, stapmolen e.d. lijkt het me heerlijk om een renbaan bij de stal te hebben, om op een redelijk verantwoorde manier van tijd tot tijd eens even lekker te kunnen uitrazen. (Maar dat is niet bepaald een eerste vereiste )

Een ander erg belangrijk punt is de veiligheid op stal, en dat heeft eigenlijk vrij weinig met luxe te maken. en daarbij denk ik aan voldoende (vlucht) uitgangen in de stal, een goede, stevige omheining van weide en paddocks, hekken en deuren die goed sluiten en makkelijk open en dicht kunnen, boxdeuren die goed sluiten, deugdelijke bestrating en meer van dat soort logische (maar op veel stallen niet vanzelfsprekende) zaken.
Vind het vreselijk irritant en gevaarlijk als je elke keer als je met paard aan de hand naar buitenloopt, je met 2 handen en je volle gewicht aan de deur moet gaan hangen, omdat die anders niet opengaat. Heb op verschillende stallen gestaan, waar dat heel gebruikelijk was.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:15

Ik heb een huis met stallen te koop.
Alles klaar en volgens de milieu eisen.

20 x 40 gedraineerde en verlicht buitenbak met een perfecte altijd droge veerkrachitge bodem
2 paddocks, 8 x 13 en 16 x 20, verlicht en gedraineerd
zeer ruime spuitplaats met warm/koud water
afsluitbare zadelkamer
mestput van 16 m3
1000 m2 schuren
opslag voor 1000 kleine balen hooi en stro
6 stallen, waarvan 1 merriestal
ruime loopstal
ruim 15.000 m2 land

zie link onderschrift