Wat doen we? Scheren!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Wat doen we? Scheren!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 08:51

Misscien dat ik dit jaar voor het eerst me pony ga scheren. Ik heb alle jaren een wd [winterdeken] op gehad, maar toch, hij is wat dikker in het haar.

Dit jaar rijd ik serieus wedstrijden, en wil ik me pony er graag wel netjes bij hebben lopen, dus toch maar scheren!?
Kun je het zelf doen, of moet je er iemand voor laten komen ect!?

En wat is jullie evaring met scheren van paarden?

RanouK

Re: Wat doen we? Scheren!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:04

Meeste paarden laten zich niet makkelijk scheren. Dus begleiding is altijd nodig (van een ervaren iemand!). Het is voor je eigen bestwil.
En als je zelf nog nooit hebt geschoren, laat iemand komen!
Scheren moet je leren.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:09

hey,

ja dat klopt. voor de eerste keer dat je je pony laat scheren, is je pony nog wat onwennig. de 2de keer zal beter gaan. je kunt dit niet zomaar zelf doen, je moet iemand halen die dit vaker heeft gedaan en die er verstand van heeft. succes ermee!

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:32

Gewoon scheren en een persoon laten komen die dit vaker gedaan heeft als het de eerste keer is. Ruime hoeveelheid sedalin toedienen en een praam bij de hand houden. Zorg dat je paard schoon en droog is en dan kan het scheerwerk beginnen. Vaak is een ervaren scheerster (der) er met anderhalf uur wel klaar mee. Als het hoofd gedaan wordt doe dan de praam om en dan kun je gerust het halster afhalen en hem aan de praam vasthouden. Een prop watten in de oren wil ook nog wel eens werken. Paarden moeten wennen als ze voor het eerst geschoren worden, maar als je het ieder jaar herhaald gaan ze het op een gegeven moment echt lekker vinden. Let er wel op dat paarden die sedalin gehad hebben vaak (zelfs nog 1 of 2 dagen na het scheren) wat suffig kunnen zijn, dus geef 'm de tijd om bij te komen. Succes!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:38

de eerste keer scheren bij mijn pony was echt een hel, maar als ik nu dr sokken scheer ofzo vind ze het wel best..

ik zou het wel door iemand laten doen, iemand die het eerder heeft gedaan!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:17

Sedalin helpt geen drol. Alleen paarden sie toch al rustig zijn blijven er extra rustig van. Mijn paard vond dat hij vermoord werd door het scheerapparaat. We hadden hem van tevoren sedalin gegeven en rustig een tijdje alleen op stal laten staan zodat het goed kon inwerken.

Ik zette het scheerapparaat op zn lichaam en hij ontplofte alsnog.