Merk '' Kadet'' goed?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ilovejuno

Merk '' Kadet'' goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 23:02

van een dressuurzadel wat ik heb is het merk ''Kadet'' is dat een plekmerk of eigelijk een best goed merk?
Toen ik hem kocht had ik dara namelijk helemaal niet naar gekeken, maar ben eigelijk toch wel benieuwd

KozieZ

Re: Merk '' Kadet'' goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:30

ik weet niet wat je met "plekmerk" bedoeld... dus dat kan ik niet zeggen. Een Kadet is een goedkopere soort zadels. Meestal hebben ze op manege kadetten. Wist eigenlijk niet dat er ook dressuurzadels van Kadet zijn.

Als het goed op je paard ligt en het zit lekker, dan is het goed lijkt mij

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:37

Je moet niet verwachten van het merk Kadet dat het een goede kwaliteit zadel is. Het is idd een goedkoper soort zadel, en gemaakt in de derde wereld. Het leer is wat grof van structuur, het is dus geen engels of duits leer. Het ligt er aan waarvoor je het wilt gebruiken. Als het goed past en je zit er lekker op en de prijs is gunstig, waarom niet??? Je moet er alleen wel aan denken dat het geen kwaliteitszadel is, maar daar is de prijs ook naar.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:02

Manege op Texel hebben ze ze regelmatig. Goede pasvorm en duurzaam voor een lage prijs.
Prijs = in verhouding met zadel.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:21

Ik heb jaren op een kadet zadel gereden en ik heb het altijd een fijn zadel gevonden. Tsja je moet het niet vergelijken met kieffer of Stubben, maar ik heb hem nu 8 of 9 jaar en ziet er nog super uit!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:37

Ik heb 2 kadet zadels gehad. Ze hadden beide het problem dat de singelstoten snel slecht werden. Verder vond ik ze wel lekker rijden, en ook goed passen op mijn paarden.

heb het eerste zadel op mijn D pony gehad, daarna op mijn tuigpaard en ook nog op mij kruising friesxrijpaard en een brede draver. Nooit ook maar 1 drukplek gezien op al deze paardjes.

zadel is nu nog in gebruik en zeker al 12 jaar oud. Het enige wat dus vervangen zou moeten worden zijn de singelstoten die zijn nu bijna als elastiek

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:28

Ik kwam laatst tijdens het vetten erachter, dat het zadel van mijn pony kadet was..
Wij hebben hem tweedehands gekocht, en ik rijd er al zeker 2 jaar op. Ik vind het een heel fijn zadel!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:54

Ok, Met plekmerk ( zeggen wij hier altijd ) bedoel ik een Goedkoop slechte kwaliteit. Maar ik vind hem wel fijn zitten hoor En licht ook goed op mijn pony ( draver)

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:03

hey,
ik heb ook een zadel van Kadet, een dresuurzadel.
zelf ben ik er heel tevreden mee, ik rijd nu denk ik bijna 3 jaartjes met het zadel.
het enigste wat ik eigenlijk jammer vind is dat het zadel geen diepe zit heeft, maar eigenlijk leer je met zonder, nog beter zitten. dus ik rijd er lekker op door.
de singelstoten zijn nog in goede conditie gelukkig

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 21:19

Het zijn goede zadels voor een leuke prijs. Het zadel is geloof ik een B merk van Stubben. Ik heb er ook 1 gehad voor het inrijden van onze fries. Ze zitten heerlijk!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 22:00

Ik vind het waardeloos! en absoluut geen B merk van stubben!! eerder nog een D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 00:09

kadet is net zoiets als een shen of een ecoline of een baseline
maar op een een of andere manier vind men een kadet beter omdat de naam er in staat ..

als je kijkt naar de prijs kwaliteits verhouding leuk zadeltje

als je er gewoon en netjes mee omgaat kan die jaaaren mee
net als de andere bovengenoemde merken

ok geen a super soepel leder merk zadel maar dat kan ook niet voor die prijs ..de verkoop waarde van een eco shen base ligt ergens tussen de 150 en 200 euro NIEUW heb ik het dus over kadet weet ik niet maar gezien de zadels die ik hier 2e hands voorbij heb zien komen zeker vergelijkbaar met ..de eerder genoemde

leuke zadeltjes voor weinig geld

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 01:51

Ik heb er twee van (veelzijdigheid), en ik vind ze
Voor mijn eerste pony kreeg ik een Kadet zadel, en iedereen die er op heeft gezeten vind het een heerlijk zadel.
Goede beenligging en heerlijk om op door te zitten.
Het is ook niet half van kunststof, wat vaak wel zo is bij zadels van rond de 400 euro.
Je moet het zadel wel passen en er even mee rijden voordat je het eventueel koopt (logisch ook), want ik heb een keer een tweede Kadet gekocht en die zat meer als een springzadel dan als een veelzijdigheidzadel.
Op de manege hier hebben ze er ook een, en ook daar is het een favoriet zadel.
Mijn eerste Kadet is nu ruim 10 jaar oud, ziet er nog prima uit, en zit nog net zo heerlijk als altijd!
Met het dressuurzadel van dat merk heb ik geen ervaring.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:27

Ik heb een kadet zadel
Ik vind hem erg fijn, heb hem bij mijn pony gekregen.
Hij zit erg zacht en ook bij de knieën..