JC zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

JC zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 17:49

hoihoi

vandaag is mijn zadel bekeken van lemetex en deze blijkt niet genoeg ruimte te hebben en de kussens zijn te plat, nu weet hij niet of dit zadel opgevuld kan worden omdat er waarschijnlijk schuim inzit in plaats van wol..

we hadden een aantal zadels gepast, waaronder ook de JC, veelzijdigheid, ikweet niet welk model weet iemand hoe je dat kan zien?? het is een ouder model, tweedehands, en nog aardig mooi. alleen wat aan de achterkant beschadigd. een gespje van waar de beugelriem dorheen moet is kapot en de zweetbladen zijn wat verkleurd/ beschadigd.. verder is ie nog mooi en lag als 1 van de beste op mijn pony. nu heb ik er ongeveer 400 voor betaald, is dit duur voor een 2de handse JC? ik heb hem overigens nog een week te proberen, voor het zelfde geld ligt ie naar mijn idee toch niet geweldig of vind ik m niet lekker rijden! wie heeft er ervaring met dit merk? wat hebben jullie nieuw of twedehands betaald? (ik had eerst thorowgood, maar waren veel problemen mee die was nieuw 450, nu heb ik dus een JC 2dehands)

groetjes bonny4life!!

Ziolette

Re: JC zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:56

Ik vind dat een vrij hoog bedrag voor een tweedehands JC, zoals jij hem beschrijft met die beschadigingen.

Ik heb een JC dressuurzadel Grand Granat van ca. 13 jaar oud, daar betaalde ik in 1999 (dus 7 jaar oud) 500,- gulden / 225 euro voor. Hetzelfde type JC-zadel had ik onlangs te koop ca. 4 jaar oud voor 325,- euro vraagprijs (daar kon dus nog aan gesleuteld worden ). Ze staan tweedehands regelmatig te koop voor dit soort bedragen in prima staat.

Heb je een foto van het zadel? Welk type is het, staat er als het goed is in?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 18:11

ik weet niet welk type.. de beschermers om de zweetbladen zitten er zeg maar niet meer aan en daar staat meestal het merk op toch?
het is nog niet zeker dat ik dit zadel neem, ga er eerst een week mee rijden.. het zadel is maar een jaartje gebruikt, maar heeft dus gebruikerssporen, ik hoef niks te betalen omdat ik eigelijk die nieuwe thorowgood had zeg maar, moet wel wennen vind het jc zadel niet heel licht (als je kunststof gewend bent) maar wat zijn jou ervaringen met jc?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 18:15

ik durf geen zadels zomaar te kopen dus doe het altijd bij de ruitersport zaak in de buurt, hij is ook heel makkelijk en komt snel kijken! ik las alleen op het internet dat het leer van JC snel lelijk word..nu is bij het zadel wat ik nu heb alleen bij de zweetbladen het leer niet zo mooi meer, maar ik wil graag weten wat jullie ervaring/mening ermee is? zitten ze niet heel hard?ik zal anders wel even foto's maken, wat ik eigelijk belangerijker vind is dat ie goed op mijn pony ligt..dus als ik dat vertrouw vind ik het belangrijker natuurlijk.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 18:24

ik heb er net maar even mee gereden, gedraafd en zo, die man even laten kijken of ie goed zat, naar zijn idee wel en sloot ie ook goed aan, de kussens op de rug vind ik ook wel heel zacht, vond m ook niet verkeerd zitten maar moet altijd erg wennen aan nieuwe zadels.. dus vraag ik aan jullie of ie int algemeen niet heel hard zit?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:36

Ik heb een nieuwe JC Saphir, nieuwe model, laatst verkocht aan iemand voor 350. Ik vind 400 erg duur. Dan had ik toch liever een stubben gekocht of een ander goed merk. die heb je ook in die prijsklasse 2e hands.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:51

De enige ervaring die ik heb met een JC vzh zadel is dat ik ze niet prettig vind zitten, maar ieder zijn meug natuurlijk. Ik heb ook geen ideewelk type jij hebt natuurlijk, maar kun je um niet op proef nemen ofzo

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:22

Ik vind het fijne zadels. Heb je misschien een foto? Dan kan iemand misschien zien wat voor type het is.
Ik heb een Saphir dressuur. Enige nadeel vind ik de dikke kniewrongen, doordat m'n knie naar buiten geduwt wordt krijg ik heel erg last van m'n knieen, maar nu heb ik ook niet de meest geweldige knieeen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 20:42

ik zal morgen even foto's ervan maken goed? dan kunnen jullie even voor mij kijken, ik heb hem nu ook een week op proef..dus kan altijd nog kijken wat ik doe, maar de ligging staat bij mij voorop, verder moet ie natuurlijk niet bikkel hard zitten, morgen ga ik er mee naar buiten dus dan zal ik het wel merken!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 21:08

wat ik trouwens ook hoorde (hoorde ik nie met rijden in de bak,niet op gelet denk ik door dat ik praatte) dat ie piept! het lijkt wel of ik een klein muisje bij me heb!:) wat kan dit zijn? of maakt dit niet uit en hebben meerdere zadels dat? maar ik zal morgen eens foto's maken!kunnen jullie kijken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:53

Mijn zadel heeft dat af en toe. Denk dat het door het leer komt dat een beetje droog is ofzo. Het is ii geen gebroken boom, dat zeggen veel mensen. Maar dat klinkt echt anders, dan hoor je zegmaar pok, pok, pok met draven. En geen piepen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Komt volgens mij gewoon door het leer of iets anders, maar niets ergs.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 22:27

Anouar15 schreef:
Mijn zadel heeft dat af en toe. Denk dat het door het leer komt dat een beetje droog is ofzo. Het is ii geen gebroken boom, dat zeggen veel mensen. Maar dat klinkt echt anders, dan hoor je zegmaar pok, pok, pok met draven. En geen piepen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Komt volgens mij gewoon door het leer of iets anders, maar niets ergs.

oke dankje! hoef je dus ook niks aan te doen? lijkt egt een klein muisje!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 09:28

niemand meer met ervaringen?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:56

Ik heb een 2e hands JC gekocht, geen idee welk type, zal er eens naar kijken. Voor 100 euro. Ik vind het een erg fijn zadel, wat al 2 jaar goed op mijn paard ligt

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:34

mijn jc zadel heb ik gekocht van een bokker...tweedehands heb ik er compleet 150 euro voor betaald....De enige beschadeging die het zadel heeft is iets slijtage vd de beugelriemen...

Volgens mij heb ik dus wel eem goeie koop gedaan

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 12:49

claudia23 schreef:
mijn jc zadel heb ik gekocht van een bokker...tweedehands heb ik er compleet 150 euro voor betaald....De enige beschadeging die het zadel heeft is iets slijtage vd de beugelriemen...

Volgens mij heb ik dus wel eem goeie koop gedaan

denk ik ook ja!

maar bij mij zit het meer zo.. ik had een nieuw zadel van thorowgood waar ik alleen maar heibel mee had! na 3 zadels van dit merk heb ik toen een leenzadel van lemetex gehad, die redelijk zat maar de kussens zijn te plat, hij weet nog niet of die opgevuld kunnen worden, gister heb ik veel zadels gepast en jc was het best en ook nog het mooiste... de dealer is dus al bijna 5 keer gratis en voor niks geweest en ik heb alleen de thorowgood betaals, als dit zadel bevalt denk ik ook niet dat ik de dealer nog om geld terug ga vragen.. hij heeft er immers ook veel tijd in gestoken en zodra er wat is kan ik zo bellen..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:00

de foto's van mijn zadel

naar mijn idee ligt ie goed op mn pony maar goed heb ook alleen stukje buiten gestapt, ik vind hem nog wel erg mooi zo op de foto's, ik kreeg er ook geen zadelkont in haha, het gepiep bleef echter wel(ist erg? of hebbe meer zadels dat) maar goed hier de foto's en kan iemand het model herkennen? en hoe zit die bij jullie paard/pony? hoort het merk goud of zilver te zijn? mijne is dofgoud.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:37

alle reacties zijn welkom, ik zal anders volgende week onder het rijde foto's maken van dit zadel, misschien is dat wel heel ander effect dan op ondergrond wat ook afloopt, ik heb een week de tijd, nog tips waar ik extra op kan letten? het is toch normaal dat het zadel wat beweegt in draf enzo? (kleppert niet, maar schuift wat) Neem ik aan..

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:41

Dat is een JC Rubin. Ik heb er een tijd geleden ook 1 bij de ruitersportzaak gekocht (en weer teruggebracht, vond het geen fijn zadel), was ook 4 jaar oud, kostte €200,-, en zag er ook erg netjes uit.

Trouwens, voor €400,- of misschien net wat meer kun je ook een wat ouder A-merk zadel kopen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:48

Supertje schreef:
Dat is een JC Rubin. Ik heb er een tijd geleden ook 1 bij de ruitersportzaak gekocht (en weer teruggebracht, vond het geen fijn zadel), was ook 4 jaar oud, kostte €200,-, en zag er ook erg netjes uit.

Trouwens, voor €400,- of misschien net wat meer kun je ook een wat ouder A-merk zadel kopen.

ja dat zou kunnen.. maar bij mij staat eerst de pasvorm voorop, ik vind altijd als een zadel egt niet zit oke maar je moet er ook een beetje aan wennen, maar wat is dit zadel waard dan?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:05

Het is een mooi zadel en ziet er goed uit. Ik zie veel haflingers er mee lopen. Maar 450 euro is wel erg veel als je nagaat dat ze nieuw rond de 700 euro kosten. misschien heeft de beste man toch de tijd die hij er in heeft gestoken verrekend.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:08

ja dat zou kunnen maar als hij nou werkelijk wel goed zit ga ik er verde ook niet meer over zeuren.. dan ben ik veel blijer dat er eindelijk een goed zadel op ligt, en hij heeft er in totaal wel veel uur ingestoken om te komen kijken en passen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:10

Ik vindt het opzich een mooi en net zadel voor JC, ik ken er meerdere die er slechter uitzien.Ik vindt de prijs wel hoog voor een zadel met beschadigingen, want die beschadigingen heb jij niet veroorzaakt en moet jij wel laten repareren en betalen, dus zal je er bij mekaar nog veel meer voor moeten betalen. Als je dat ervoor over hebt zou ik het zeker doen, dat het voor je paard het beste ligt staat natuurlijk voorop. Als je m zelf niet lekker vindt zitten kan je er altijd nog een bontje o.i.d opdoen.... Veel succes !!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:37

Maxielover schreef:
Ik vindt het opzich een mooi en net zadel voor JC, ik ken er meerdere die er slechter uitzien.Ik vindt de prijs wel hoog voor een zadel met beschadigingen, want die beschadigingen heb jij niet veroorzaakt en moet jij wel laten repareren en betalen, dus zal je er bij mekaar nog veel meer voor moeten betalen. Als je dat ervoor over hebt zou ik het zeker doen, dat het voor je paard het beste ligt staat natuurlijk voorop. Als je m zelf niet lekker vindt zitten kan je er altijd nog een bontje o.i.d opdoen.... Veel succes !!

het repareren van het gespje waar de beugelriem doormoet hoort bij de service, de rest hoeft naar mijn idee als hij zou blijft niks aan te gebeuren, precies ik vind ook als ie goed bevalt op mijn pony en ik er na lange ritten een zeer kontje van krijg dan kan ik altijd nog een bontje erover trekken! bedankt voor jullie reacties!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 20:02