beenbescherming *lijstje*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

beenbescherming *lijstje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:40

Hallo,

graag wil ik weten wat voor soorten been bescherming er allemaal is en waar het voor dient en waarbij het het vaakst gebruikt wordt.Zodat ik kan kijken wat het best is voor mijn paard. en als het even kan ook met een plaatje/foto erbij.

1) Bandages (dienen voor, worden gebruikt bij, Welke bandages (elastiek bv))

2)

3)

4)

enzenz

Wie helpt mij?

groetjes Sharon

MarrieLeen

Re: beenbescherming *lijstje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:46

Ik zou zeggen, gebruik de zoekmachine is, er lopen echt heel veel topics hierover, of ze zijn er geweest.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:56

Er zijn inderdaad veel topic over beenbescherming..maar toch
1) Bandages..die bieden geen steun en dus ideaal voor dressuurruiters/amazones. Ik gebruik alleen fleece en soms katoen.
2) Peesbeschermers..harde kunststof buitenkant, zachte neopreen binnenkant. Te gebruiken bij alle paardrij diciplines (op wedstrijd ook behalve bij DRESSUUR) Geven iets steun.
3)Strijlappen..voor de achterbenen, tegen het strijken dus! (Wat alle paarden wel eens doen..) Bieden geen steun.
4) 3-in-1 beschermers...vaak van neopreen, bedekken tot onder de kogel. Beschermen dus de achterkant, voorkant en de kogel. Bieden wel steun.
5) Springschoenen...beschemer de voorhoeven tegen klappen/tikken van de achterhoeven. Bedekt van de kroonrand over de hoef naar beneden. Bieden uiteraad geen steun
6) Pijpkousen...Vergelijkbaar met de 3-in-1 beschermers alleen beschermen ze tot aan de kogen aan de binnenkant, dus niet helemaal omheen. Bieden ook weinig tot geen steun, en zijn voor voor en achterbenen.

Tja meer kan ik niet bedenken..iemand anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:02

ja skitteR!!!! super bedankt! ik weet dat er hier al meer topics over zijn geweest maar kon ze zo 1,2,3 niet vinden nog meer beenbeschermers???

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:25

je hebt ook nog speciale crossbeschermers die hard zijn en rondom het been zitten

en peesbeschermers voor de achterbenen zodat ze die hoger optillen met springen.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:40

Je hebt inderdaad hoge 3-1 beschermers voor achter, geven wel steun en je hebt hogere pijpkousen ook voor extra bescherming

maar die hebben GEEN invloed voor het optillen van benen anders zou iedereen die omdoen

Maar ga eens naar divoza daar staan echt superveel dingen!!!
Laatst bijgewerkt door Curly85 op 02-09-05 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:50

kootholte beschermers voor het stuk tussen peesbeschermers en springschoenen in.

Strijklappen

strijkringen

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:01

je hebt ook flexi wraps ofzo.. dat zijn een soort bandages.. van neopreen.. maar dan met klitteband.. kan je zo om het been heenvouwen zeg maar... kan t niet zo goed uitleggen hahaha zijn te koop bij divoza iig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:11

ik zal wel eens kijken op de site van divoza daar zal ik ook vast wel wat vidnen met hopelijk een btje uitleg iig iedreen bedankt die de moeite heeft genomen en misschien nog mensen die de moeite nemen!