Wij gaan binnenkort waarschijnlijk verhuizen naar een huis waar Flash ook kan staan. De mensen die er nu wonen houden geen paarden, maar hielden ze vroeger. Bij het huis zit:
1 stal (prachtig mooi
) de andere 2 zijn omgebouwd tot iets anders, jammer, maar mijn moeder vind dat weer leuk
. Een grote wei
Een kleinere wei die werd gebruikt als bak
en nog een piepklein weitje achter de ene, wélwerkende stal.
Ik heb natuurlijk al woeste plannen met wat ik allemaal ga bouwen wat en waar, maar de portemonnee moet ook meewerken
Ik wil in ieder geval een schuilstal in de grote wei maken, dan hoeft het paard alleen 's winters naar binnen. (of met noodweer) Ik wil nog een stukje laten betegelen, wat zou kunnen funtioneren als poetsplaats. En nog elektrische waterbakjes zo hier en daar plaatsen.
Dit is allemaal wel te doen, maar dan:
Er moet dus een bak komen in de kleinere wei. Hoeveel gaat dit kosten en waar hangt dit vanaf?
Eigenlijk wil ik nog 1 of 2 stallen laten bouwen. (misschien koop ik een jaarling, of een 2-jaarling om zelf op te leiden) Hoeveel kost het om stallen te laten bouwen? en waar hangt dat van af? Ik hoef bijv. geen overbodige luxe, maar ook niet iets wat met een zuchtje wind om ligt
bij wijze van.Een paddock? Doen, niet doen? Want ze kunnen natuurlijk niet altijd op de wei. Kosten?
Alvast hartstikke bedankt voor jullie reactie
Voor een jaarling/twenter is het juist beter op een harde ondervloer te staan zodat de beenderen hard worden! En wil je ze eens laten uitracen dan gooi je ze toch een keer in de bak! die zit bij ons weer aan de paddock vast dus dat is simpel gewoon even het hek open laten. ik vind het ideaal!
. Maar bij de stal waar Flash nu staat is er een aparte paddock bijgebouwd, omdat de paarden gingen graven als het nat werd... Dus daarom. Maar het is inderdaad een goed idee.