slof of pessoabit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

slof of pessoa en wieltjes

slof
Geen stemmen
pessoa en wieltjes
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

moi_lover

slof of pessoabit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 09:35

Wat vinden jullie beter met een slof rijden of met een pessoabit en wieltjessporen?

Effy

Re: slof of pessoabit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:36

Uhm... Valt punt 1 niet te vergelijken, punt 2 ligt het eraan wat je probleem is en punt 3 kan het altijd zonder.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:37

hier zijn zoooooveel topics al over geweest... er iets niets mis mee als het goed gebruikt word en in deskundige handen zit.

moi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 09:47

nou het zit zo iemand loopt te zeiken over dat iemand met slof rijd terwijl ze zelf met pessoabit en wieltjessporen rijd terwijl ze er niet mee om kan gaan en degene die met slof rijd kan er namelijk wel mee om gaan en ik vind het gewoon dom
maar ja
groetjes Janneke

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:59

nou ik heb zowiets.. laat die mensen lekker gaan... zolang je je eigen beest maar niet evrziekt.. wat kan mij het schelen wat hun doen... als ze zo willen rijden... prima moeten hun weten ( alhoewel ik dat dan geen rijden meer noem, met slof ) pessoa bit word gebruikt door zoveel ruiters, en wieltjessporen zijn nou ook niet heel erg slecht ofzo... maar dat is met alles zo, zelfs een bustrens kan in verkeerde handen nog schade aanrichten...

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:31

Het ligt er aan op wat voor paard je rijdt vind ik. Als een paard echt maling aan je been heeft is het misschien wel goed om een keer met wieltjessporen aan te sporen. En als je paard bijv. in een parcour echt niet te houden is, is het misschien wel slim om een pessoabit te proberen. Slof ben ik zelf niet voor maar als het goed gebruikt wordt heb ik er geen problemen mee.

Rapture

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:37

Ja je kunt er wel een topic over gaan openen, maar die mensen blijven toch wel met slof of passoabit rijden als ze daar zin in hebben. En bovendien vind ik het geen vergelijking.

Als je paard maling aan je been hebt heb je niets aan wieltjessporen hoor Presley, sporen zijn voor aanwijzing en niet om aan te sporen. Je paard aan je been krijgen bereik je alleen maar met aansporen met je kuiten en om reactie vragen, valt je paard terug dan weer aansporen. Reageert hij totaal niet dan geef je een tikje met je zweep of je gebruikt je spoor heel even. Het verschil tussen gewoon spoor en wieltjes moet dan niet uitmaken. In eerste instantie los je het op met je kuit. Het passoabit voor een paard dat niet te houden is vind ik geen oplossing: als je paard niet te houden is ligt dat aan de psyche van je paard en moet je daar het probleem gaan oplossen. Een scherper bit geeft meer druk en doet meer pijn en kan er zelfs voor zorgen dat je paard alleen maar harder gaat lopen. (En allemaal niet offensive bedoeld tegen jou hoor Presley, ik was het gewoon niet met je eens)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:43

Is geen vergelijking wat je noemt..

Ik rijdt met pessoabit, alleen ik heb de teugels op de normale ringen omdat ik de inwerking niet nodig heb, dus geen hefboomwerking. Ik heb het nog maar 2 keer gebruikt (in 2 jaar tijd!) en dat was op een buitenrit met een hele groep. (tegenwoordig niet meer nodig) Daar gaat bij mij de veiligheid voor. (en als ik hem gebruik, gebruik ik hem ZONDER kinketting)Verder is een bit zo scherp als de ruiter hem maakt..
Als je hard loopt te trekken aan een normaal trensje is hij scherper als dat je licht rijdt met een pessoa..

Verder vindt ik dat je met wielenspoortjes het per paard moet bekijken. Ik rijdt er in ieders geval nooit mee, maar er zijn mensen die het fijn vinden omdat je de sporen kan 'rollen'

En slof..
Dat komt als laatste daar moet je goed mee kunnen omgaan anders rijdt je je paard kapot.

http://img319.imageshack.us/img319/5708 ... okt8to.jpg

(hand opzij omdat ik een stukje ging wijken..)

Zo gebruik ik het pessoabit, ik heb hem dus niet nodig, ben nog op zoek naar een geschikt ander zit, het liefst een zwaardere want die ligt lekker stil in de mond..

*edit: foto toegevoegd..
Laatst bijgewerkt door Yell op 02-09-05 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:46

ik rij met passoabit alleen met springen anders gaat hij als een speer

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:00

het is geen vergelijking - het zijn allemaal hulpmiddelen dus hangt af van het doel.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:48

een slof kun je idd niet met een bit vergelijken.

Als je wielspoortjes hebt met een glad wiel zijn ze nog vriendelijker als gewone sporen dus daar is ook niks mis mee

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:40

Het liefst alle 3 tegelijk! Dan weet ik zeker dat ik mijn paard onder controle heb!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:45

allebij niet, mag dat ook ?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:07

irish_lady schreef:
Het liefst alle 3 tegelijk! Dan weet ik zeker dat ik mijn paard onder controle heb!

hahaha! zo doe ik het ook altijd, moet alleen nog even leren hoe ik dan ook nog in iedere hand een zweep erbij kan houden... ben aan het oefenen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:12

Ik ga dit topic sluiten.
Dit is geen zinnige discussie en ook geen echte vraag.