Verlichting buitenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ctal

Verlichting buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 22:22

Hallo,

We zijn op zoek naar verlichting voor de buitenbak, nu zou ik weleens willen horen wat t jullie hebben en wat jullie ervaring daar mee is. Prijs/kwaliteitsverhouding etc...nou bij voorbaat dank !

ikke

Re: Verlichting buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:56

Hoeveel geld wil je investeren en hoeveel geld wil je uitgeven aan stroom?
Grofweg heb je twee opties:
1) Halogeen (bouw)lampen 500W of 1000W. Voor een fatsoenlijke verlichting heb je die resp. 4 of 2 stuks nodig.
2) MHN-TD 150W of 250W. Deze hebben ongeveer dezelfde hoeveelheid lichtopbrengst.

Halogeen lampen zijn niet zo duur in aanschaf, maar het levert je een behoorlijke stroomrekening. MHN-TD (en andere gasontladingslampen) zijn een duurder in aanschaf, maar zijn veel goedkoper in stroomverbruik. Zeker die nieuwe MHN-TD serie lampen hebben een korte opstarttijd en geven een prettig helderwit licht.
Stuur me een PB en je krijgt volgende week een lijstje met richtprijzen en bestelnummers van deze lampen.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 16:53

De prijs/kwaliteitsverhouding moet gewoon goed zijn. Ik zal de verlichting veel aanhebben dus ik denk dat je dan beter die MHN-TD kunt kiezen. Tis voor een 20x40m bak.
Je verkoopt t zelf?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:21

Dat kan ook geregeld worden. Ik werk bij een instalateur, dus ik kan ze wel leveren.
Als je inderdaad veel gebruik zult maken van verlichting, zou ik voor MHN-TD of soortgelijk gaan. Wat je het beste kunt kiezen is afhankelijk van de situatie en jouw wensen. Mocht je serieus iets willen, PB dan maar even. Als je in de buurt woont, kan ik wel even komen kijken, krijg je op-maat advies

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 23:08

Ja woon in Kootwijkerbroek
Weet niet of je dat kent maar dat ligt id buurt van Bennekom..zal t ff met mn moeder overleggen Dan pb ik je later...bedankt alvast