Merovech dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Merovech dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 21:47

Ik kan mijn dressuurzadel ruilen tegen een Merovech, maar ik ken het merk niet.

Heeft iemand ervaring met deze zadels? Ben erg benieuwd, want ik weet nu niet of ik het moet doen of niet

nickyu

Re: Merovech dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:15

merovech ..als ik het goed heb zijn die in het verleden ook bij xmarkt vandaan gekomen maarze hebben meer merken gehad die eerst niet daarvandaan kwamen

redelijke zadels voor het geld wat ze koste geschikt voor de breeeeedere paarden (hoorde laatst iemand die er een gekocht had voor 350 of 550 dat weet ik ff niet zeker meer)

ben ze 2e hands wel eens tegen gekomen , duidelijk geen a of b merk maar wel redelijk goed qua pasvorm voor de bredere paarden dus (shires belgen etc) (hebben alle die ik gezien heb dan wel snel slijtage op draden naden haarscheuren bij de kniewrongen etc)

weet niet welk merk je nu hebt ?

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 01:08

Ik rij nu ca. een jaartje op een Merovech vzh-zadel.
Lag in het verleden op mijn verzorg-Anda, nu op mijn eigen Andalusier.
Zit lekker, geen last van slijtageplekken. Zadel is nu ca anderhalf jaar oud.
Alleen is mijn houding met dit zadel dus bagger(stoelzit, heb ik niet met alle zadels), ben nu dus op zoek naar een ander zadel, waarbij mijn zit beter is.

Hoeveel het zadel heeft gekost weet ik niet. Is nlk het zadel van een kennis... ik mag het alleen lenen todat ik een eigen zadel heb.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 08:07

Oei, stoelzit is niet de bedoeling. Heb nogal last van m'n rug en vond dit zadel er wel lekker stevig uitzien...

Maar de deal is gemaakt

Maar nog steeds interesse in ervaringen

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:30

pb redina maar even die kent iemand die een spaans zadel te koop heeft daar zit je mooi rechtop in dat past misschien beter bij je.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:48

even weer iets recht zetten, merovech is GEEN zadelmarktzadel, ze hebben een patij van deze zadels op kunnen kopen vandaar dat ze ze hadden.
Merovech is precies het zelfde als Rocky beide van Imperial riding. Merovech is de buitelandse naam, rocky de nederlandse.
Merovech is geen top klasse zadel maar wel een zadel waar je nog even mee vooruit kan. Het bevat ook geen syntetische vaste vulling maar de vulling is gewoon van wol(zoals het hoort)
Het leer is van normale kwaliteit, niet extreem goed maar absoluut niet slecht.
Hij zit in die zelfde catagorie als JC, Knightrider, Rossner etc.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 10:51

Oké, dan hoef ik geen spijt te hebben

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:39

Ik heb er 1 van de Divoza gekocht. 2e hands. Ik ben er erg blij mee, zit lekker (maak er ook dagtochten mee), en het leer is nog goed. Heb geen idee hoe oud het zadel is trouwens, heb hem voor 150 euro overgenomen. (VZH)

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 13:51

Quellian schreef:
Oei, stoelzit is niet de bedoeling. Heb nogal last van m'n rug en vond dit zadel er wel lekker stevig uitzien...

Maar de deal is gemaakt

Maar nog steeds interesse in ervaringen

Dat ik er niet netjes opzit kan met het zadel te maken hebben (ligt niet perfect op mijn paard ook), maar aangezien iedereen anders is gebouwd zal het ook zeker bij mezelf liggen. Misschien is de stoelzit bij jou helemaal niet aan de orde.

Last van je rug krijg je iig niet van dit zadel(mijn rug doet ook niet altijd meewerken), ik zou er uren op kunnen rijden .

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 14:46

Heb ook een aantal jaar op een merovec gereden. Prima ding. (op een smalle draver overigens) Op mijn nieuwe paard pastte hij geloof ik niet? Ik heb hem toen aan iemand anders doorverkocht. Ik vond het een prima zadel en de prijs kwaliteit verhouding was echt super. Het zijn ook redelijk mooie zadels. Enige dingetje was dat na 4 jaar het zitvlak vlak bij de naad (dus onder de benen) wat dun was geworden. Geen idee of de nieuwe eigenaar er al doorheen is gesleten.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 14:53

Ik heb niet zo'n goede ervaring met merovech (rocky). Bij mijn vorige verzorgpaard zat een rockey zadel, daarbij is op onverklaarbare wijze (niet laten vallen oid) de boom van gebroken, het zadel was 6 jaar oud. Door de hele aardige verkoper is het ons gelukt het zadel vergoed te krijgen (er zat garantie van 5 jaar op de boom) en dus kreeg ik een gloednieuwe merovech er voor terug. Helemaal super natuurlijk, maar ook deze heeft het nog geen halfjaar uitgehouden, toen zat er alweer een scheur in de boom. Dus wat mij betreft hoef ik geen merovech of rockey terug.
Maargoed misschien heb ik ook wel gewoon pech gehad.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:35

ik heb ook een meroveck prima ding en met mijn houding zit het wel snor in dit zadel.. ik heb trouwens een dressuur ! hij ligt prima op mijn paard (KWPN-er) en het kost niet zo veel als andere zadels

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:11

Ik heb een Merovech Giselle II dressuurzadel.
Ben er zeer tevreden over. Ik heb hem geloof nou 3 of 4 jr en hij ziet er nog prima uit.
Ik vind persoonlijk dat die van mij weinig kniewrong heeft, dus echt steun heb je daar niet, maar je leert er wel meer rijden, ik vind het nu heerlijk zitten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:09

aafje87 schreef:
even weer iets recht zetten, merovech is GEEN zadelmarktzadel, ze hebben een patij van deze zadels op kunnen kopen vandaar dat ze ze hadden.
Merovech is precies het zelfde als Rocky beide van Imperial riding. Merovech is de buitelandse naam, rocky de nederlandse.
Merovech is geen top klasse zadel maar wel een zadel waar je nog even mee vooruit kan. Het bevat ook geen syntetische vaste vulling maar de vulling is gewoon van wol(zoals het hoort)
Het leer is van normale kwaliteit, niet extreem goed maar absoluut niet slecht.
Hij zit in die zelfde catagorie als JC, Knightrider, Rossner etc.

dat bedoelde ik ook tenminste zoiets , ze hebben wel vaker een party van een bepaald merk helaas gaan ze die soms ook namaken ..

een vergelijk met de rossner ed wil ik zeker niet maken
vind rossner toch wel wat beter dan ik zie ze eerder als een c merk zadel
zoals de pagony bv

ansich geheel niet een echt verkeerd zadel maar idd geen topmerk (maar dat hoeft ook niet)
zeker wel een zadeltje waar je met normaal gebruik een behoorlijke tijd mee kunt doen!