Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elena schreef:hey,
daar hebben wij met onze shetlander ookal last van. onze shetlander is een merrie van 7 jaar. ze bijt nog steets wel eens, maar niet meer zoveel, omdat wij dat in de loop der jaren afgeleerd hebben. shetlanders (veulentjes) bijten ook wel ja. toch zou ik er een vriendje bijkopen. een veulen is nog jong, en wil dus nog graag spelen met soortgenootjes. probeer anders er eens een x een pony bij te zetten voor een paar dagen. als dit helpt, dan kan je alsnog een pony erbij kopen. als jullie daar geen geld voor hebben, dan kan je ook een advertentie zetten, dat jullie voor bijv. 20,- per maand een plekje vrij hebben voor een jonge shetlander in jullie land. veel succes ermee!
). En ze leert natuurlijk ook de paardentaal e.d.
over het bijten : ik denk dat het beter is om haar wat gezelschap te geven, want als zij bijt krijgt ze een reactie terug en daar zal ze waarschijnlijk wel van leren...

[***] schreef:Natuurlijk is het belangrijk dat een paard/pony kan spelen, en zeker op die leeftijd, maar paarden hebben niet altijd een vriendje nodig. Mijn vorige pony stond op een boerderij met een heleboel friezen in een groot weiland. Ze heeft er zelf voor gekozen om niet bij die kudde te horen, ze stond altijd een heel eind weg te eten terwijl die anderen speelden e.d. ze mocht wel bij de kudde, dat was het niet, maar zij wou gewoon liever eten. Een dier heeft dus niet altijd een vriendje nodig, maar ik denk dat het vooral op de jeudige leeftijd van jou verzorgshet wel beter/handiger zou zijn. Een oudere pony kan er goed bij lopen, maar zorg wel dat ie Lizzy niet terroriseerd zoals sommige paarden bij ons op stal dat bij elkaar doen, maar haar opvoedt. Probeer wel een beetje een sociaal dier te zoeken.
Veel succes ermee