2e hands zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim82

2e hands zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 13:35

Voor mijn toekomstige bijrijdpaard heb ik een zadel nodig.

Nu zie ik op marktplaats veel zadels staan tot € 200,00. Is er voor die prijs wel wat redelijks te krijgen? Of kan ik het beter in een hogere prijsklasse zoeken? Ik zoek een veelzijdigheidszadel, evt. richting dressuur. Iemand ervaring met een Korporaal?

Waar moet ik op letten als ik ga kijken? En wat is een normale maat voor een Fries? De eigenaar heeft er helemaal geen verstand van. Hij ment alleen.

SnelleMarz

Re: 2e hands zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:44

Over de prijs kan ik je geen antwoord geven, dat ligt totaal aan 't merk & de staat van het zadel.

Over de maat, dat is toch een kwestie van passen.
er is geen speciale maat voor friezen, elk paard heeft immers een andere rug
Dat wordt dus toch passen, passen & nog eens passen.

Mexx93

Re: 2e hands zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:44

Hallo,

jahoor daar zijn prima zadels voor te vinden. sommige mensen vinden van niet, maar zo heb ik er ook 1 gevonden. ik weet verder niks over de maat van een fries, maar dat staat misschien wel bij de advertentie op marktplaats. anders kan je de eigenaar daar van het zadel even een mailtje sturen of het zadel ook op een fries kan. de maat van jezelf (hoeveel insh) zal je volgens mij zelf wel weten. waar je op moet letten, kan bij een advertentie (een paar foto's) niet echt. misschien mag je het zadel even uitproberen op je fries, en als hij volgens jou goed ligt, dan kan je er voor de zekerheid nog een zadelmaker bijhalen. succes ermee!