Mijn bijrijdpaard is nogal afgevallen, terwijl ze extra voer kreeg. Ze heeft zichzelf helemaal weggegeven aan haar veulen. Ze had een gigantisch dik uier. Haar ruggegraad steekt nu uit en ook de botten aan de bovenkant van haar kont.
Daardoor past mijn zadel nu niet meer zo goed. De keilkussens raken haar rug niet helemaal meer, er zit speling tussen, terwijl dit eerder niet het geval was.
Opvullen dacht ik aan, maar het is een tijdelijk probleem, want ze komt op extra voer en het veulen wordt nu afgewend.
Toen keek ik op de divoza website en leek me dit wel handig:

Speciale onderlegger die het zadel van achteren ophoogt. Hoogte achterkant 3 cm.
Nu sprak ik net met mijn instructrice en die ging voor een bontje:
maar welke dan:

Stevig zadelmodel onderlegger. Bovenzijde katoen, onderzijde zacht kunstbont. Machine wasbaar. Geschikt voor zowel dresuur-, spring-, als veelzijdigheidszadels. Maat: paard

Zadelonderlegger van lamsvel, dat van nature een temperatuurregaliserende eigenschap en optimale zweetopname heeft. Vooral aan te bevelen bij paarden met een gevoelige rug of kunstvezelallergien.
Ze staan in volgorde van prijs, de eerste is de goedkoopste oplossing en daardoor de meest aantrekkelijke, omdat het een tijdelijk probleem is.
Graag een snel advies, want heb iemand in Leek nu zitten die het vandaag voor me mee kan nemen.
)