Ik zit er over te denken om naar Engeland te verhuizen om daar werk te zoeken, ben dierenartsassistente en in nl is het heel moeilijk. Ik wil het liefst mijn paardje meenemen, heeft iemand enig idee hoe dat allemaal gaat, wat de kosten zijn, enz enz, alle info is welkom, hij is nu anderhalf, maar het is allemaal nog niet zeker, wil gewoon weten of het een beetje te doen is om hem mee te nemen.
Ik loop nu zelf wel stage bij European Horse Services, die regelen alle papierwerk met betrekking tot het vervoeren van paarden via de lucht, maar ik denk dat dat te duur gaat zijn voor jou. Totale kosten voor 1 box in een container van 3 paarden zullen wel zeker over de duizend á tweeduizend euro gaan...
Ik denk dat ik in jouw geval gewoon een vervoersmaatschappij met vrachtwagens zou gaan zoeken, en via Frankrijk en Calais naar Engeland zou rijden Als je niet zelf iemand met een vrachtwagen kent die even op en neer voor je wilt
Mijn vader heeft wel eens contact gehad met iemand in Engeland die een Internationaal paarden transport bedrijf had. Zij vervoeren de paarden vooral per vrachtwagen. Ik zal eens vragen aan mijn vader of hij nog wat info heeft.
Wel gaaf dat je gaat verhuizen naar Engeland. Weet je ook waar je ongeveer wilt gaan wonen?
Ik en mijn vriend zijn momenteel ook aan het kijken naar de werkmogelijkheden in Engeland. Het is altijd mijn droom geweest om daar te gaan wonen. (we kunnen natuurlijk ook jouw paard tegelijk met mijn paarden verhuizen )
ja dat zou een idee zijn, maar ik weet nog niet wanneer ik ga en hoe of wat, tis gewoon een idee, ik hoop ergens bij yorkshire te gaan werken want daar studeert mijn hele goeie vriend dus vind het wel leuk om bij hem in de buurt te zijn dan. Bedankt voor de info alvast, zou fijn zijn als je nog meer info kan krijgen.