verhuizen met paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stekeltje

verhuizen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 20:48

ik heb een vraagje: mijn paard is zondag verhuist naar een andere stal met een stalgenoot. Ze staan met zijn tweeen op een land wat heel erg goed gaat, maar zodra ze naar stal moet om bijvoorbeeld te eten raakt ze compleet in paniek. Ze trilt en wil niet in haar stal staan, ze eet niet en begint helemaal te zweten. Zodra ik richting land loop is het over en gaat ze prins heerlijk liggen rollen. Ik hoop dat jullie mij tips kunne geven of is het aanstellen wat ze doet?? En hoe lang moet een paard wennen aan een nieuwe stal, mijn vorige paard had een week nodig, maar was lang niet zo erg als zij...

_MelisS

Re: verhuizen met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:34

misschien moet ze eesrt gewoon wennen aan haar nieuwe huis misschien om haar buiten te laten staan aan aan halster ofzo en laat der even rustig rond kijken/ruiken of iets dergelijks maar geef het de tijd om te wennen.

en misschien is het ok wel aanstellerij wie weet je zou het ook eens daar zelf kunnen vragen aan die mensen die daar werken ofzo!!

helene16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:55

heey mo ...
oow das ballen...
dan moet je maar weer terug komen .. : hahah
want ik mis je wel hoor...
het si zo stil ...
maja sterkte...!!!!
(K)

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 11:00

ik zit er inderdaad over te denken wat een ellende is dit, we zijn een week verder en totaal geen verbetering. Zodra ze de stal in gaat dan raakt ze in paniek en zweet ze van oor tot hoef en zodra ik haar mee nem naar het land is het over en gaat mevrouw lekker rollen
Ik moet zeggen dat ik er helemaal geen zin meer in heb, had haar eidndelijk zover dat ik ook weer buiten kon rijden en nu is ze nog dieper gezakt dan wat ze was, mochten er nog tips zijn, altijd welkom!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:06

Als een paard zo sterk wisselt in gedrag tussen 2 plaatsen (wei en stal) dan lijkt mij toch dat er iets in die stal is wat haar een heel ongemakkelijk gevoel geeft.

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 11:12

we zitten ook te denken dat het komt, omdat ze een dichte deur heeft, ze kon altijd naar buiten kijen in haar vorige stal, maar we kunnen nu gen open deur voor haar maken, het lijkt erop dat ze het te benauwd vindt.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:41

Dat kan inderdaad erg benauwend voor haar zijn? Dus ze staat dan als het ware geheel opgesloten?
Terugbrengen zou ik niet doen. Ze moet er toch doorheen. Ene paard went sneller dan het andere.

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 14:32

ze kan aan de achterkant door het raam kijken en aan een zijkant heeft ze een mede paard (die staat nu nog op het land) en aan de andere kant een muur en geen open deur, ze kan gewoon overal kijken alleen niet de gang door.