Hij krijgt nu sinds een maand "Equiral Stud" en doet het hier super op. Hij krijgt nu ongeveer 1 kilo per dag, op zijn ouder stal was het een ander merk en kreeg hij ruim twee keer zoveel. Hij staat nu hele dagen buiten en krijgt onbeperkt ruwvoer, en hij is er super op vooruit gegaan. Zijn algehele conditie is verbeterd en hij is ook veel vrolijker. Waar het hier om gaat: hij is superfit met 1 kg BASISbrok per dag. prima toch? Nu is het dus zo dat ze op de nieuwe stal (waas hij morgen heen gaat, om het nog ingewikkelder te maken) Pavo Allsports voeren. Ik ben hier helemaal niet gelukkig mee, vooral omdat Jelmer al zo verschrikkelijk hyper kan zijn in een vreemde omgeving, laat staan als ze er SPORTbrok in stoppen.
De staleigenaar doet er een beetje moeilijk over, ik mag dus geen voerton voor de stal neerzetten zodat hij zijn eigen voer krijgt, dat vind hij niet mooi voor het zicht
Zijn oplossing was dat ik iedere dag een emmertje voer klaarzet, een beetje omslachtig maar goed, ik heb het er wel voor over.probleem#2, mijn ouders vinden het een beetje onzin om nog eens extra voer te kopen, terwijl de sportbrok bij de stalprijs in zit. Ik snap hun standpunt helemaal, en gelukkig snappen ze ook waarom ik persé geen sportbrok wil voeren, maar het is toch een beetje ingewikkeld.
dus, mijn vraag (jaja, lang verhaal
): Wie heeft er ervaring met sportbrok, en dan dus specifiek Pavo Allsport. Ik train met Jel zo'n 5 dagen in de week redelijk intensief, maar ik vind niet dat het van het niveau is om al sportbrok te gaan voeren. L-dressuur, B-springen en klasse1/klasse2 endurance, hij loopt het nu allemaal op 1 kilo basisbrok per dag (en dus gras en hooi maar dat reken ik niet mee omdat hij dat op zijn nieuwe stal ook krijgt), hoeveel zou ik ervan merken als hij nu overgaat naar sportbrok?Tot nu toe hoor ik alleen maar van mensen dat ze er heter en schraler van worden. Iemand ervaring? Dit zijn namelijk net de twee dingen die ik wil vermijden