bontonderlegger tussen welke 2 zal ik kiezen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

bontonderlegger tussen welke 2 zal ik kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 15:42

ik zit te twijfelen tussen welke 2 ik moet kiezen..het gaat om de bontonderlegger van echt lamsvel van divoza of die van kavalkade ook een echte zal er foto's bij doen voor welke zullen jullie gaan..

deze is van divozaAfbeelding

of deze van kavalkadeAfbeelding

Taron

Re: bontonderlegger tussen welke 2 zal ik kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:06

mn zusje heeft die van kavalkade voor haar paarje, en het is echt een aanrader, ze heeft een hele gevoelige rug, maar sinds de bontonderlegger er onder ligt is ze heel erg veranderd en veel relaxer geworden!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:16

Ik zweer bij kavalkade. Maar alleen als je m ook daadwerkelijk direct op de rug van je paard legt, en niet tussen een dekje en t zadel in. Dan maakt t geen drol uit welk merk je neemt, want dan heeft t niet echt veel nut. (behalve je zadel opvullen)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 16:31

alleen op de rug leggen dus helemaal geen dekje eronder..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:41

Deze dekjes zijn voor paarden met een allergie voor syntetische stoffen. Dus als je ze niet op de blote rug legt, hebben ze geen nut. Die dekjes zijn erg dik, dus je zadel wordt er ook veel nauwer door. Ik snap echt niet waarom zoveel mensen zo'n ding op hebben liggen tussen het dekje en het zadel. Lijkt wel alsof dat stoer is. Kan me nl niet voorstellen dat zoveel mensen een zadel hebben dat te groot is (en "opgevult" moet worden door zo'n ding). Ik heb er een van Kavalkade, maar dan een hele. Alleen doe ik er nix meer mee omdat me zadel dan niet meer past als ik m er onder leg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:18

Needje schreef:
Lijkt wel alsof dat stoer is.

Erg he!

Je ziet er eerst een springruiter mee rijden, en dan opeens de rest van de wereld!

waarom heb ik nu nooit een met dit soort dingen...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 11:56

ik heb toch maar voor die van divoza gekozen het merk is daarvan orgatherm wie heeft deze nog meer???gr emaartje

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:13

Ik heb een geheel lamsdek van divoza. Ik vind het een erg fijn dekje!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:49

Needje schreef:
Deze dekjes zijn voor paarden met een allergie voor syntetische stoffen. Dus als je ze niet op de blote rug legt, hebben ze geen nut. Die dekjes zijn erg dik, dus je zadel wordt er ook veel nauwer door. Ik snap echt niet waarom zoveel mensen zo'n ding op hebben liggen tussen het dekje en het zadel. Lijkt wel alsof dat stoer is. Kan me nl niet voorstellen dat zoveel mensen een zadel hebben dat te groot is (en "opgevult" moet worden door zo'n ding). Ik heb er een van Kavalkade, maar dan een hele. Alleen doe ik er nix meer mee omdat me zadel dan niet meer past als ik m er onder leg.

Ons zadel past goed, is helemaal nagekeken door de zadelmaker. Toch gebruiken wij de lamsvellen onderlegger en wel tussen dekje en zadel, nl als soort van schokdemper. We reden eerst met gelpad, maar daar zijn we op advies van de zadelmaker mee gestopt, omdat die meer knellen dan schokdempen en druk verdelen. Onder de 'schokdemper' ligt bij ons een dun dekje, om het zweet op te vangen.

Het is voor ons absoluut niet stoer bedoeld, of meelopen met de mode, ik heb gewoon verschil gemerkt in de gevoeligheid van de rug, bij rijden met of zonder de onderlegger. En het zadel ligt echt nog steeds goed, is recent ook nog gecontroleerd (en de zadelmaker heeft ook uitgelegd waar we zelf naar moeten kijken als we willen weten of het zadel nog past.

Nog even reactie op het topic: Wij hebben ze allebei, die van Kavalkade en van Divoza (hebben twee zadels) en die van Kavalkade is betere kwaliteit en blijft mooier.