paard laat me mok niet behandelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hollander

paard laat me mok niet behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 14:43

Mijn tante haar paard heeft mok aan alle vier de benen.
Nu wilde wij het vandaag behandelen maar het lukt steets niet.
Hij tilt voor durend zijn been op en hierdoor kunnen we het niet goed behandelen, ook drijgt hij met trappen als we er aan komen.
We hebben hem nu op drooge onder grond staan en als het regent gaat hij op stal.
Maar het lieft wil ik het even wassen met betadine schapo en in smeren met mok zalf.

iemand tips hoe wij hem kunnen laten zien dat het niet erg is als wij er aan komen?

ps.hij vind het uberhout niet fijn dat wij aan plekjes komen waar hij last of pijn aan heeft.

ElCamino

Re: paard laat me mok niet behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:48

Manier 1: Gewoon vast blijven houden !! Slaan lukt meestal niet echt als je de voet vasthoudt en dichtbij staat. En straffen als hij dreigt.
Manier 2 is om een ander been op te tillen, als je linksvoor behandelen wilt ,tilt iemand rechtsvoor op. Wel oppassen dat je er niet tussen beland als hij denkt dat ie op 2 benen kan staan. Andere methode is gewoon de praam erop!! Is even banketstaaf maar je kunt hem wel behandelen. Succes. Wat erg goed werkt is Hydrocortiderm (mag maar 2 weken gebruikt worden), Sebacil of scrubben ! Voor alles geldt eerst de kortjes eraf krabben en droogmaken, spul erop en niet meer natmaken erna Succes.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:52

met zn tweeen llukken dat soort dingen wel als jehte goed aanpakt.

je zethet paard vast en jij gaat de rechter voorholte doen. dan gaat je helper tegen de linkerschouder aanduwen, zo kan hij moeilijker dat been optillen, andersom voor het andere voorbeen. Wees niet bang om er met je hele gewicht tegenaan te leunen. Achter werkt het bijna het zelfde alleen trek je dan aan de staart. dus helpen er schoonmaker staan aan dezelfde kant NAAsT het paard helper trekt het gewicht van het paard naar die kant zodat schoonmaker dat schoon kan maken

Dreigen met trappen is goed voor een holpieper

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:57

misschien is het een idee om pillen te geven tegen de mok.. Ik heb bij mijn paard cure-mok van vsm gebruikt.. en werkte perfect!!! nu heeft hij er eigenlijk nooit meer last van...

Die pilletjes at ie gewoon uit mijn hand maar je kunt ze ook door het voer doen...

Scheelt een hoop gedoe met smeerseltjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 07:21

Wij hadden ook een paard op stal staan met hetzelfde probleem, de eigenaar was al gauw geneigd de praam te gebruiken, maar om dat nou iedere dag te doen vond ik overdreven en het paard weet dan iedere keer weer "Daar gaan we weer'' En dan zal ie zich ook verzetten tegen de praam..
Vorige had het paard alleen nog hooi gehad dus moest ie nog krachtvoer, dat heb ik lekkerder gemaakt door er muesli bij te doen en fenegriek, in die tussen tijd van't eten was het paard een beetje afgeleid en kon de mok behandelt worden. Dan nog gaat het niet makkelijk, maar je moet blijven volhouden ..
Tis zowel voor jou als het paard een lastige behandeling !

Je hebt bij de Paardendrogist ook Cure Mok van VSM. Ik geloof dat je dan 2x op een dag 6 pilletjes geeft en verder niks hoeft te doen ..
Een andere Bokker hier zal het vast wel weten!

Hollander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 08:34

bedankt voor de tips,het voetje op tillen en de andere voet doen lukt niet hij denkt dat hij dan wel op twee benen kan staan.het duwen tegen de schouder werkte wel maar alleen voor.
ik denk dat we nu maar cure mok gaan proberen.