Welke longeersingel voor shetlanders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tittel

Welke longeersingel voor shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 13:48

Ik wil met mijn shetlanders binnenkort beginnen met het werken aan de dubbele lange lijnen. Het zijn een mini van ongeveer 82 cm. en een middelmaat van ongeveer 94 cm.

Nu kan ik nergens een geschikte longeersingel of barebackpad met losse singel vinden voor het werken aan de dubbele lange lijnen.

Waar hebben andere shetlandereigenaren/verzorgers/liefhebbers hun longeersingel vandaan?

Of mocht je nog een geschikte longeersingel (of iets anders wat geschikt is) hebben liggen, dan hoor ik het graag!

Linda_Fleur

Re: Welke longeersingel voor shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:36

Je zou eventueel zelf een longeersingel kunnen maken als je een beetje handig bent. Je kan ook bijv gewoon een oude longeersingel nemen en die dan heel erg inkorten.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:28

gewoon een knoop in de singel leggen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:32

Knoop is niet fijn voor de pony. Bij de ruitersportzaak hier hebben ze sinds kort ook hele kleine longeersingels. Met alles erop en eraan. Ik gebruik een schoftje van het tuig.

Ik wil best wel een gaan meten hoe groot ze zijn. PB me dan maar even.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 15:09

Ik gebruik voor mijn andere paarden geen longeersingel, dus heb die niet liggen. Ik zou ook geen knoop in een longeersingel willen leggen, lijkt me heel erg onplezierig.

Voor mijn andere paarden gebruik ik mijn barebackpad met losse singel en opzetstukjes voor de dubbele lange lijnen. Deze is echter veel te groot voor de shetlanders. Zelfs met een andere singel eraan is het nog geen optie, zitten de ringen veel te laag (onder de buik).

Ik hoop dus een longeersingel te vinden in shetlandermaat. Anders moet ik eerst een grotere longeersingel kopen om die dan vervolgens op maat te maken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 16:18

Bij Ooteman heb je een goedkope variant linnen longeersingel(dacht 7 of 9 euro oid) in pony maat. Die kan je heel makkelijk in late korten, kwestie van een stukje dubbel laten naaien door de schoenmaker. Dan kan je hem echt een heel stuk in korten!

Ik heb zelf de Kieffer longeersingel pony maar met wat extra gaatjes voor mijn pony's. Maar bij Dennis(94 cm) zit hij dan wel op z'n kortst dat hij kan dus dat zal jou pony niet gaan passen denk ik.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 14:13

Dennis schreef:
Bij Ooteman heb je een goedkope variant linnen longeersingel(dacht 7 of 9 euro oid) in pony maat. Die kan je heel makkelijk in late korten, kwestie van een stukje dubbel laten naaien door de schoenmaker. Dan kan je hem echt een heel stuk in korten!

Ik heb zelf de Kieffer longeersingel pony maar met wat extra gaatjes voor mijn pony's. Maar bij Dennis(94 cm) zit hij dan wel op z'n kortst dat hij kan dus dat zal jou pony niet gaan passen denk ik.

Ik had Ooteman al een mail gestuurd. Kreeg terug dat ze alleen een pony longeersingel hadden van in de 20 euro. Ze konden het singel voor mij aanpassen, hier kwam dan 15 overheen per singel. Was me een beetje te duur.

Ga nu maar gewoon een longeersingel kopen in een pony maat van katoen/stof en die bij onze schoenmaker op maat laten maken. Bedankt voor de tip, was ik zelf nog niet eens opgekomen.

Is toch nog ergens goed voor om tips te vragen op bokt, haha.