wie kan mij meer vertellen over Pavo voer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

wie kan mij meer vertellen over Pavo voer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 13:04

Hallo,

- Wie kan mij meer vertellen over pavo voer?
- De ervarringen met pavo voer?

Je hoort zoveel verschillende dingen over paardenvoer op dit moment voer ik mijn veulen havens brok, maar ik wil eigenlijk over gaan op pavo veulenbrok.

groetjes margreet

Kyra

Re: wie kan mij meer vertellen over Pavo voer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:08

wat is de reden waarom je wilt wisselen van voer?
Ik heb zowel met pavo als met havens goede ervaringen.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:46

Kyra schreef:

Ik heb beide gehad. Volgens mij is het beide goed. Die van mij vind alleen de Pavo muesli lekkerder dan de havens muesli.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:49

ik heb ook beide gehad, maar pavo is gewoon op meer plaatsen te krijgen. havens verkopen ze niet overal, dus ben op pavo overgegaan.
willem kreeg op zijn vorige stal pavo all sports en is daar zo van opgeknapt dat ik nu ik zelf voer moet kopen die er in hou.

maar als hij het er goed op doet zou ik niet overgaan op een andere brok.
je zou even op de sites moeten kijken naar de verschillende stoffen die e rin de veulenbrok van pavo en havens zit.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:49

Ik heb ook een tijdje Pavo gevoerd.
Mijn ervaring was dat ik van de brok veel meer moest voeren om aan het resultaat van de vorige brok te komen (Besterly).
Mijn paarden zijn wel gek op de slobber melasse van Pavo!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 13:55

Kyra schreef:

Voor het havens voer moet ik een eind rijden en via een vriendin kan ik aan pavo voer komen en het scheelt erg in prijs als ik alles mee reken het er naar toe rijden en het voer bij elkaar!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:42

Wij voeren ook Pavo, all sports. De paarden doen het er super op, dus ben er erg tevreden over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:48

Sja.. ik ben overgestapt van Subli op Pavo (moest merriebrok hebben) en toen bleek dat onze bestrijdingsmiddelen leverancier ook Pavo levert. Ben ik al mijn brok daar gaan kopen.

Bevalt me goed, het assortiment is ook completer en vaker voorradig. Zo kan je de inhouden op de zakken makkelijk en goed vergelijken.

Wat wil je eigenlijk verder nog weten? Het is goed voer, kijk gewoon naar de waarde's, vergelijk die met wat je nu voert, en kijk of ze hetzelfde zijn, of als het anders is, of dat dat je beter bevalt.

Ik heb van Pavo gevoerd:
- Merriebrok, bevalt heel goed.
- Veulenopfokbrok, gewoon goed.
- Basisbrok, blijf ik permanent voeren voor de Haf.
- Pavo Conditon, heb ik net gekocht, en ga ik in mijn Tinker steken die net van het veulen af is. Merriebrok vind ik te krachtig, en dit leek wel een goeie brok ter vervanging, sportbrok is nog te vol.
- Muesli Stimix, op zich redelijk, maar zaten hele gerstkorrels in, die aten ze niet.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 15:53

Maya schreef:
Sja.. ik ben overgestapt van Subli op Pavo (moest merriebrok hebben) en toen bleek dat onze bestrijdingsmiddelen leverancier ook Pavo levert. Ben ik al mijn brok daar gaan kopen.

Bevalt me goed, het assortiment is ook completer en vaker voorradig. Zo kan je de inhouden op de zakken makkelijk en goed vergelijken.

Wat wil je eigenlijk verder nog weten? Het is goed voer, kijk gewoon naar de waarde's, vergelijk die met wat je nu voert, en kijk of ze hetzelfde zijn, of als het anders is, of dat dat je beter bevalt.

Ik heb van Pavo gevoerd:
- Merriebrok, bevalt heel goed.
- Veulenopfokbrok, gewoon goed.
- Basisbrok, blijf ik permanent voeren voor de Haf.
- Pavo Conditon, heb ik net gekocht, en ga ik in mijn Tinker steken die net van het veulen af is. Merriebrok vind ik te krachtig, en dit leek wel een goeie brok ter vervanging, sportbrok is nog te vol.
- Muesli Stimix, op zich redelijk, maar zaten hele gerstkorrels in, die aten ze niet.

Dankje wel voor je uitleg, ik ben eigenlijk alleen maar bekent met Havens, maar je hoort zo vaak dat voer niet goed is omdat er bv dierlijke toevoegingen in zitten, dus ik denk ik vraag op bokt is na wat de ervarringen zijn met pavo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:08

Het was even zoeken, maar Djilan heeft daar het eea over uitgezocht:

Kan je zelf bepalen wat je doet... Pavo bevat ook paar van die dingen, maar zo te zien minder dan Havens

Uit het topic : viewtopic.php?p=6124656#6124656
NAV van : viewtopic.php?f=13&t=290257&st=0&sk=t&sd=a
Djilan schreef:
Hai mensen,

Hier is ie dan eindelijk. Een overzicht van welke fabrikanten nu wel en niet de chemische anti-oxidanten BHA, BHT of Ethoxiquine in hun voer stoppen of hebben.
P.s Gewone anti-oxidanten zijn oa vit A, vit C en vit E, selenium en zink....
Andere conserverinsmiddelen zijn er natuurlijk ook nog.

Even een kleine toelichting.
Dit gaat dus over BHT, BHA en Ethoxiquine.
Van deze 3 E-nummers is Ethoxiquine voor humane consumptie verboden. De andere 2 kun je dus ook terugvinden in je eigen eten...
E 320: Butylhydroxyanisol (BHA)
E 321: Butylhydroxytolueen (BHT)
E 324: Ethoxiquine

Over deze stoffen is op internet genoeg te vinden onder de naam van de stof of onder 'E nummers'. Vandaar dat ik hier geen lappen tekst ga plaatsen. Ook op Bokt is al het één en ander te vinden hierover...
Oa hier:
[VMR]
NAV "schone brok"
[WN] merk voer,juist voor quarters!

Over het wel of niet schadelijk zijn verschillen de meningen. Wel is duidelijk dat als het niet voor humane consumptie geschikt is (Ethoxiquine in dit geval), het voor dieren ook niet gebruikt zou moeten worden. Dat is mijn mening tenminste.

Ik beweer hier ook niet dat je geen voer zou moeten kopen met 1 van deze 3 conserveringsmiddelen erin, maar ik wil wel dat iedereen de keuze heeft of maakt. En dan moet je wel weten waar het wel of niet inzit. Vandaar dit overzicht. Doe er dus mee wat je wilt!

Ik zet er neer of er 1 van deze 3 inzit en zo ja welke... Niet de hoeveelheid, want dat heb ik niet van elke fabrikant doorgekregen.

Cavalor: E 321 & E 324
Dodson& Horrell: nee
Equiral: E 321
Equi sanum: nee
Fyto Horsecare: E 321
Hartog: E 321 & E 324 (niet de lucerne, wel in de mengelingen zoals in de granenmixen, slobber en de muesli de anti-oxidant BHT/Ethoxyquine. )
Havens: E 320 & E 321
HippoStar:
muesli, reform granenmix, powermix en slobber wordt gebruik
gemaakt van een klein beetje BHA- BHT (E 320 & E 321 dus)
In de andere producten van HippoStar wordt alleen gebruik gemaakt van
Alfatocoferol.
Marstall: nee
Pavo: E 321 (De persoon die mij mailde zei van niet, op de zak staat echter van wel...)
St Hippolyth: nee
Subli: nee (voor zover ik het op kon maken uit de mail)
Treurniet: nee
V Cooten(Masters): nee
Edit:
Besterly: nee
mijten: nee

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 16:27

Thanks maya duidelijker dan die info kan niet!!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:22

Ik ben van Pavo overgegaan op Havens.
Havens draversbrok en Reformmuesli, na 2 weken heb ik eindelijk een ronder paard ! En dit na maanden Pavo voeren.

Hij ziet er stukken beter uit, krijgt zijn eigen kleur weer en zijn spieren komen terug, terwijl hij niets doet.

Mijn paard deed het dus niet goed op Pavo........
verder krijgt hij geen supplementen

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 23:49

Thuis voer ik havens en ze doen het er allemaal goed op.

Op m'n werk voeren we pavo en daar doen ze het ook allemaal goed op.
Ben dus over beide leveranciers goed te spreken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 00:23

Toen ze nog aan huis stonden voerde ik Havens, nu krijgen ze op de pensionstal Pavo. Veel verschil is er niet, de brokken zijn vrijwel gelijkwaardig maar ik heb wel het idee dat ze het beter doen op Pavo. Daarnaast bevat Pavo als je die vergelijkt met Havens inderdaad minder schadelijke stoffen.

Echt ver uiteen loopt het niet, de draverbrok van Havens staat gelijk aan de Pavo Explosive. Als je paarden goede sportprestaties moeten leveren zal je bij beide aanvullend voer moeten geven. Wij voeren daarnaast Energy control en dat bevalt heel erg goed. Onze resultaten in de sport bevestigen dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 07:15

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:23

Beide merken staan vrij goed bekend, sommige paarden hebben wat problemen met Pavo, maar dat is individueel.
Mijn paard krijgt de Aura koeken van Pavo en daar doet ze het goed op, van andere paarden heb ik gehoord dat die het er juist niet goed op deden. Gewoon kijken wat er gebeurd dus.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat overigens uit naar Equi Sanum voer, maar dat is helaas niet op elke straathoek te koop