, Ik heb een vraag. Wanneer adviseren jullie om met mijn paard te gaan lessen? Aan de ene kant vind ik het nu te vroeg, maar aan de andere kant is het misschien wel een goed idee omdat een instructrice me precies op foutjes kan wijzen...
Ik zit echt 'in dubio'... Zucht.
Hier volgt wat uitleg, zodat jullie een oordeel kunnen maken.
Ik ben mijn 3 jarige KWPN ruin aan het inrijden.
16 Juli heb ik er voor het eerst opgezeten en pas sinds de afgelopen 3 weken ben ik echt aan het rijden. We doen meestal buitenritjes met een oudere ponie samen en hij kent inmiddels de commando's voor stap, draf, halthouden, sturen.
De afgelopen week ben ik begonnen met in de bak wat meer aan te leren, zoals voltes, gebroken lijnen, van hand veranderen en recht oversteken etc. Alles op het gemakje en heel ongedwongen.
De bedoeling is om, als hij er aan toe is (misschien pas over een jaar ofzo, dus er is geen haast bij) dressuur wedstrijden te starten, landelijk. Ik wil dan zo hoog mogelijk komen, maar wel op dezelfde manier: zo 'ongedwongen' mogelijk! Het paard lijkt daar zeker heel geschikt voor.
Ik heb al eens eerder een paard ingereden, maar ik was toen voornamelijk in de bak begonnen en reed al na 2 maanden mee in een groepsles. Dat paard was echter wel ruim een jaar ouder toen het ingereden werd!
Moet ik nu wel of niet gaan lessen en waarom wel en waarom niet?
Alle tips zijn welkom!

!