paard eet vlas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArabStables

paard eet vlas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 23:10

Mijn paard schijnt het vlas waar hij sinds vandaag voor het eerst op staat best eetbaar te vinden. Wat kan ik hier tegen doen? Ik heb hem vandaag een aantal keer een plak hooi gegeven, maar als dit op is gaat hij met het vlas verder. Mocht hij dit blijven doen, zal ik hem van het vlas afhalen, maar ik wil dit niet gelijk na 1 dag doen.
Kan ik er een niet lekker smakend goedje opspuiten o.i.d?

Wienna

Re: paard eet vlas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:01

Mijn bijrijdpaard at ook altijd het vlas op zodra ze in de stal kwam. Wat bij haar hielp, was het nieuwe vlas mengen met wat ouder vlas wat al in de stal ligt. Werkte prima!

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:04

Wienna schreef:
Mijn bijrijdpaard at ook altijd het vlas op zodra ze in de stal kwam. Wat bij haar hielp, was het nieuwe vlas mengen met wat ouder vlas wat al in de stal ligt. Werkte prima!

Idd! Deden wij ook altijd bij mijn bijrijdpaard.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:46

Onbeperkte hooi en stro te eten geven.
Eventueel zo'n bal kopen waar als ze er mee spelen brokjes uitkomen...
Verder wee tik niet of je pony/paard een luik heeft want dat wil ook welles helpen..
Als je dit alledrie gebruikt en eventueel de tip van hier boven (zelf geen ervaring mee) komt het goed

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:52

Bij onze voerleverancier hebben ze een spulletje wat je eroverheen kunt spuiten. Ruikt een beetje naar teer daardoor eten ze het niet. Als de stal eenmaal wat viezer wordt kun je het idd gaan mengen.

Marloesje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:56

Ik zou er zeker mee opletten. Toen we de vlaslemen voor het eerst gebruikten bij onze twee paarden, had ons ene paard er de volgende dag van gegeten en die moest onmiddellijk naar het ziekenhuis gebracht worden voor een slokdarmobstructie. Hij was er bijna geweest. Die vlaslemen nemen zodanig water op, dat ze beginnen zwellen in het lichaam ... Dus als je merkt dat je paard ervan eet, onmiddellijk verwijderen. Ons ander paard daarentegen is er nooit aan gekomen. Je kan natuurlijk proberen met een spulletje erover heen te spuiten, maar wij waren zodanig geschrokken dat hij nu enkel nog op zaagsel staat.

Groetjes !