pony vindt opscheren aan linkervoorbeen niet prettig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeG

pony vindt opscheren aan linkervoorbeen niet prettig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 20:15

Ik scheer de benen van mijn pony altijd op. Hij heeft 3 witte benen. Hij vindt het niet erg als ik zijn rechtervoorbeen en linkerachterbeen opscheer maar hij vindt het totaal niet prettig als ik zijn linkervoorbeen opscheer. Hij tilt dan constant zijn been op of loopt weg. Als ik zijn been vast hou wil hij het been juist weer neer zetten.
De vorige eigenaar knipte de benen altijd dus het kan niet (veel) met het verleden te maken hebben.

Weten jullie hoe het kan komen en hoe ik het kan oplossen?

Vajramani

Re: pony vindt opscheren aan linkervoorbeen niet prettig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:14

Probeer het eens samen met iemand anders en laat diegene zijn rechtervoorbeen optillen en goed vasthouden. Zodat hij zijn linker niet kan optillen

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:50

Dat wil soms werken, maar je moet er wel iets mee uitkijken, want je hebt ook van die beesten die dan helemaal de lucht in komen

Ik weet niet of het bij jou zo is, maar veel mensen komen bij 1 van beide voorbenen in een rare positie te zitten waardoor het apparaat wat 'schuin' tegen het been gehouden wordt, en dat is niet zo'n prettig gevoel voor het paard.
Probeer dus iig het scheerapparaat goed vlak tegen het been te houden, dan kan het daar sowieso al niet meer aan liggen

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 07:14

Citaat:
Probeer het eens samen met iemand anders en laat diegene zijn rechtervoorbeen optillen en goed vasthouden. Zodat hij zijn linker niet kan optillen

Dit hebben we al eens gedaan maar dan wordt hij helemáál gek.

Marieke87: Niet zo'n gek idee. Ga het eens proberen